جشنواره‌های رضوی؛ تلاشی جهت تبدیل عشق به امام رئوف به فرهنگی جهانی
کد خبر: 3626477
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
صالحی امیری اظهار کرد:

جشنواره‌های رضوی؛ تلاشی جهت تبدیل عشق به امام رئوف به فرهنگی جهانی

گروه فرهنگی: در پیام وزیر ارشاد به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) آمده است: جشنواره رضوی که اینک پانزدهمین دوره آن در حال برگزاری است، بر آن است تا عشق به امام رضا(ع) را در پرتو آموزه‌ها و سیره فرهنگی و علمی آن حضرت به فرهنگی جهانی مبدل سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مهدی امیدبخش، مدیر اجرایی دومین جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی شب گذشته، 11 مردادماه در مراسم اختتامیه این جشنواره به قرائت پیام سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه‌های موضوعی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پرداخت.

در این پیام آمده است:

کهن سرزمین ایران مفتخر و معطر به حضور هشتمین اختر تابنده آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء و خواهر گرانقدرشان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است که وجود نورانی شان ارزشمندترین سرمایه معنوی و روشنایی بخش قلوب مومنان است.

دهه کرامت که مطلع و ختام آن میلاد این دو وجود با برکت است، فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد تا بر بستر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، اصحاب علم و فرهنگ و هنر در اقصی نقاط عالم با گرامیداشت این ایام مبارک و فرخنده، نقش و سهمی در اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ایفا نمایند.

جشنواره رضوی که اینک پانزدهمین دوره آن در حال برگزاری است، بر آن است تا عشق به امام رضا(ع) را در پرتو آموزه‌ها و سیره فرهنگی و علمی آن حضرت به فرهنگی جهانی مبدل سازد.

این رویداد مهم و ارزشمند، محملی است که ارادتمندان و عاشقان فرهنگ اهل بیت(ع)، از توده‌های مردم تا جامعه فرهنگی و هنری و دانشگاهی و مدیران اجرایی کشور خرمن خرمن از گل‌های این بوستان معنوی را بچینند و از نغمات آن جان‌های تشنه و عاشق را سیراب نمایند.

ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره، از خداوند متعال دوام توفیق ایشان را خواستارم.

captcha