تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن در انگلیس + عکس
کد خبر: 3612746
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن در انگلیس + عکس

گروه بین‌الملل: مراسم اهدای جوایز نفرات برتر نوزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم در انگلیس دیروز، دوم تیرماه در لندن برگزار شد.

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن در انگلیس + عکس
مرکز اسلامی انگلیس در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این مرکز در ماه مبارک رمضان بنا بر سنّت هر ساله، اقدام به برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم در انگلیس در روزهای شنبه و یکشنبه 10 و 11 ژون 2017 برابر با روزهای پانزدهم و شانزدهم ماه مبارک رمضان(20 و 21 خردادماه) و در سالروز میلاد با برکت و فرخنده دومین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام حسن مجتبی(ع) کرد.  
در این مسابقات که در دو گروه مختلف خواهران و برادران و به طور جداگانه برگزار شد، شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ یک جزء قرآن، حفظ دو جزء قرآن، حفظ پنج جزء قرآن و حفظ ده جزء قرآن با هم به رقابت پرداختند و داوران زن و مرد نیز 48 تن از قاریان برجسته این مسابقات را به عنوان نفرات برتر رده‌های اول تا سوم گروه‌های مختلف قرائت و حفظ انتخاب کردند.
در مراسمی که دیروز، دوم تیرماه، به منظور اهدای جوایز برندگان نوزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن در مرکز اسلامی انگلیس در روز جمعه 23 ژون 2017 برگزار شد،  ابتدا گزارشی از نحوه برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات به اطلاع حاضرین در مجلس رسید و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که برای ارائه 10 شب سخنرانی در دهه آخر ماه مبارک رمضان در لندن به سر می‌برد، طی سخنانی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات اولیا و مربیان کلاس‌های قرآن و دانش‌آموزان در مورد اهمیت آموختن قرآن به فرزندان به ویژه در جوامع غیراسلامی مانند انگلستان نکاتی را بیان کرد.
وی گفت: وقتی رسالت پیامبری جهانی باشد و مخاطب او همه بشریت تا پایان جهان باشد، معجزه آن پیامبر هم باید جهانی و جاودان باشد و برای همین است که معجزه پیامبر اسلام قرآن است، کتابی که هم جهانی است و برای همه انسان‌ها است و هم جاودان.
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی تأکید کرد که به گفته خود قرآن هرگز کسی نمی‌تواند مانند آن را بیاورد و تمام تلاش‌های قدیم و جدید برای تقلید از قرآن بیهوده بوده است.  
وی در ادامه این سؤال را مطرح کرد که معجزه‌بودن قرآن چه فایده‌ای دارد و توضیح داد که قرآن شفا و رحمتی است برای مؤمنان. قرآن تزکیه می‌کند، پاک می‌کند و آموزش می‌دهد؛ قرآن شفای جان آدمی است.  
حجت‌الاسلام معزی همچنین در خصوص رعایت احترام قرآن نکاتی را بیان کرد و گفت: لمس‌کردن خط قرآن بدون وضو حرام است و وظیفه واجب ما این است که همواره به قرآن احترام بگذاریم. وظیفه دیگر ما در برابر قرآن این است که تا می‌توانیم در هر فرصتی در شبانه روز آن را بخوانیم.  
وی همچنین والدین را بر اهمیت آموزش قرآن به فرزندان سفارش کرد و گفت: فرزندان بر والدین خود سه حق دارند. حق اینکه نام نیکو بر آنان نهاده شود، حق تربیت صحیح و یاد‌گرفتن قرآن. در احادیث سفارش شده است سه چیز به فرزندان خود بیاموزید: حب پیامبر(ص)، حب اهل بیت(ع) و خواندن قرآن.با توجه به معنای حدیث ثقلین متوجه می‌شویم که برای درک کامل آنچه پیامبر به یادگار گذاشته، یعنی قرآن و عترت، باید محبت اهل بیت را در دل داشت و با قرآن مأنوس بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در انتهای سخنان خود ضمن یادآوری و تشکر از فعالیت‌های داوطلبانه آموزگاران قرآن و اولیای دانش‌آموزان کلاس‌های قرآنی از خانواده‌ها خواست که از این کلاس‌های قرآن که با زحمت زیاد در این کشور دایر شده است، حداکثر استفاده را ببرند.  
این گزارش حاکی است در آخرین بخش این مراسم، به برندگان دختر و پسر رده‌های اول تا سوم رشته‌های مختلف مسابقات جوایز و لوح‌های تقدیر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین معزی از سوی مرکز اسلامی انگلیس اهدا شد.

captcha