واکنش خطیب هامبورگ به وضعیت وخیم مردم یمن
کد خبر: 3610367
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

واکنش خطیب هامبورگ به وضعیت وخیم مردم یمن

گروه بین‌الملل: آیت‌الله رمضانی دیروز، 26 خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه مرکز اسلامی هامبورگ از جنایات صورت‌گرفته در یمن و سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر این جنایت‌ها انتقاد کرد.

واکنش خطیب هامبورگ به وضعیت وخیم مردم یمن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری fa.izhamburg، آیت‌الله رمضانی، امام جمعه مرکز اسلامی هامبورگ در خطبه‌های این هفته خود که مصادف با سالروز شهادت حضرت علی(ع) بود، از جنایات صورت‌گرفته در یمن و سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر این جنایت‌ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه عده‌ای در صدد هستند که جنگ‌افروزی در سطح دنیا توسعه یابد، لذا کشورها را به جان یکدیگر می‌اندازند.
وی افزود: برخی از این دولت‌ها از یک طرف صلح‌دوستی و مقابله با تروریسم را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر با حملات مکرر، مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند؛ این در حالی است که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و نیز کشورهای اسلامی در برابر این اتفاقات سکوت می‌کنند.
آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: این وظیفه ماست که امروز در مورد محور شرارت‌ها، خشونت‌ها و عامل اصلی حمایت از تروریسم سخن بگوییم و منشأ این امور را به بشریت معرفی کنیم. البته بعید است که امروزه کسی منشأ ترور و تروریسم را نشناسد و محور شرارت‌ها در دنیا را نداند. این سؤال برای همه آزادی‌خواهان عالم مطرح است که مدعیان حقوق بشری که خود را مدعی دموکراسی نیز می‌دانند چرا از افرادی که حتی یک بار تجربه مردم‌سالاری ندارند، حمایت می‌‌کنند و با شعار حمایت از صلحِ میان بشریت، بزرگ‌ترین قرار داد تسلیحاتی دنیا با آل سعود را منعقد می‌کنند؟ به راستی این سلاح‌ها به چه کار می‌آید جز کشت و کشتار مردم مظلومی چون مردم یمن؟
خطیب جمعه هامبورگ بیان کرد: این یک غصّه بزرگ و ننگ تاریخی است که طی 800 روز تجاوز به این کشور مظلوم 2689 کودک، 1942 زن و 7943 مرد غیر نظامی کشته شوند. به راستی اینها به کدامین گناه کشته شدند «بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ».
وی ادامه داد: این قدرتها از یکسو با برخی از کشورها به اسم حمایت از صلح، قرارداد تسلیحاتی می‌بندند و از سوی دیگر برخی از کشورهایی را که حاضر به سرسپردگی و ذلت در برابر آنان نیستند، تحریم می‌کنند. حکایت کار این نوع سناریوها، حکایت آن دزدی است که برای رد گم‌کردن، هم همچون مال‌باخته، داد و فریاد سر می‌دهد و به دنبال دزد می‌گردد، در حالیکه دزد خود اوست. امروز داستان این سناریونویسان این‌طور شده است که آنها که خود محور ترور، خشونت و ایجاد وحشت در دنیای امروز بشری هستند، شعار مبارزه با تروریسم و خشونت را سر می‌دهند و آنهایی که در جریان نیستند گمان می‌کنند که اینها رهبران واقعی مبارزه با تروریسم هستند و حال آنکه در بحث ایجاد رعب و وحشت و حمایت از خشونت، انگشت اتهام به سمت خود آنها است.
آیت‌الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تعبیر دانشمند مسیحی، جرج جرداق که می‌گوید: «قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ: امام علی(ع) در محراب عبادت خویش قربانی عدالتش گردید.»، تصریح کرد که اگر امروز علی بن ابیطالب(ع) زنده بود، لب به سخن می‌گشود و برای نجات انسان‌های مظلوم فریاد سر می‌داد و این جنایات را محکوم می‌کرد و برای برون‌رفت از آن به تکلیف الهی و انسانی خود عمل می‌کرد.
captcha