واکنش خطیب هامبورگ به حملات تروریستی تهران
کد خبر: 3607850
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

واکنش خطیب هامبورگ به حملات تروریستی تهران

گروه بین‌الملل: آیت‌الله رمضانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هامبورگ به حملات تروریستی اخیر در مناطق مختلف جهان و نیز تهران واکنش نشان داد و این گونه جنایات را از نظر انسان‌های منصف محکوم و مردود دانست.

موضع‌گیری خطیب هامبورگ در قبال حملات تروریستی تهران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی fa.izhamburg، آیت‌الله رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ دیروز، 20 خردادماه در خطبه دوم نماز جمعه این مرکز گفت: اگر به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز با همه ادیان و مذاهب هستیم باید حریم، کرامت و حقوق پیروان ادیان رعایت شود. متأسفانه در یکی دو سال اخیر اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی از سوی جریان‌های خاص در اروپا شدّت گرفته است.
وی افزود: طبق برخی آمارها تنها در انگلستان برخوردهای نامناسب، آن هم به شکل‌های مختلف نسبت به مسلمانان پنج برابر افزایش یافته است. در کشور آلمان نیز آمار رفتارهای نامناسب و برخوردهای زشت، نسبت به مسلمانان به ویژه نسبت به بانوان با حجاب، افزایش داشته است. بی شک این نوع رفتارها نزد همه وجدان‌های بیدار با هر دین و فرهنگی محکوم است.
خطیب جمعه هامبورگ تصریح کرد: در این راستا ما از مسئولان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آلمان می‌خواهیم تدابیر لازم در این زمینه را داشته باشند و با کسانی که چنین برخوردهایی دارند در صورت شناسایی برخورد قانونی مناسب صورت گیرد تا از تکرار این اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.
آیت‌الله رمضانی در بخشی از سخنانش با اشاره به اوضاع نابه سامان جهان امروز گفت: متأسفانه از یک سال قبل تاکنون بیش از صد هزار نفر از مردم کشور یمن به بیماری وبا مبتلا هستند و بر اثر کم توجهی سازمان‌های جهانی طی دو ماه گذشته بیش از 850 نفر بر اثر این بیماری از دنیا رفته‌اند. این یک تراژدی انسانی است. این یک غم و اندوه انسانی است. هر دینداری و هر صاحب مذهبی و بلکه هر کسی که دین وحیانی را قبول هم ندارد، احساس اندوه می‌کند. جای تأسف است که سازمان‌های بهداشتی صلیب سرخ و هلال احمر نیز اقدام مناسب و شایسته‌ای ندارند. حمله به سومالی و تبدیل کردن این کشور به یک خرابه یکی دیگر از رویکردهای ناصواب و تأسف‌بار قدرت‌های جهانی است که تمامی ندارد.
مدیر مرکز اسلامی هامبورگ همچنین با اشاره به حمله تروریستی به مرقد حضرت امام راحل قدس سره و مجلس شورای اسلامی در ایران ادامه داد: امام یک شخصیت معنوی و الهی است که مسلمانان را بیدار و آنها را به مسئولیت‌هایشان آشنا کرد و امروزه مزارش زیارتگاه عاشقان و دلدادگان آن حقیقت است. حمله وحشیانه به مرقد او نشان از توحش تروریست‌ها و خط فکری و سیاسی آنها دارد. در حالی که کشور محبوب تروریست‌ها حتی یک بار هم رنگ و روی انتخابات را به خود ندیده، به ساختمانی که نمایندگان منتخب مردم در آن هستند، حمله می‌شود و چندین انسان بی گناه که برای حل مشکلات به وکلای خود مراجعه کرده بودند، به خاک و خون کشیده می‌شوند که این امر نزد همه انسان‌های منصف محکوم و مردود است.
captcha