سمینار «اعجاز قرآن و سنت» در دانشگاه مصر برگزار شد
کد خبر: 3579537
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

سمینار «اعجاز قرآن و سنت» در دانشگاه مصر برگزار شد

گروه بین‌الملل: سمینار «اعجاز علمی قرآن و سنت» دوشنبه، نهم اسفندماه، در دانشکده علوم دانشگاه «عین شمس» مصر برگزار شد.

سمینار «اعجاز علمی قرآن» در دانشگاه مصر
دانشکده علوم دانشگاه عین شمس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «البوابه نیوز»، دانشکده علوم دانشگاه عین شمس این سمینار را با حضور اشرف عبدالعاطی محمد، معاون دانشکده در امور خدمات اجتماعی و توسعه محیط زیست و گروهی از اساتید برگزار کرد.
محمد ابراهیم سلیمان، استاد انگل‌شناسی جانوری در این سمینار سخنرانی کرد و گفت: برای پژوهش درباره اعجاز علمی قرآن ضوابط و شرایطی وجود دارد که از مهم‌ترین آن پشت‌ سر‌ گذاشتن مرحله فرضیه و تئوری و واردشدن به مرحله حقیقتی علمی است که رد و تغییر نمی‌پذیرد.
وی افزود: پژوهش‌های اعجاز علمی آثار و نتایجی از جمله افزایش یقین و اقناع علمای منصف را به دنبال دارد.
استاد انگل‌شناسی جانوری دانشگاه مصر با بیان این‌که دین اسلام با علم تعارض ندارد، تصریح کرد: قرآن کتاب هدایت و ارشاد است نه کتاب علوم و تئوری‌ها، اما نشانه‌ها و مباحثی در آن مطرح است که به رفتار اجتماعی و روانی صحیح و سالم هدایت می‌کند.
وی در پایان گفت: به عنوان مثال مخلوط روغن سیاه دانه با عسل سدر(عسل شهد گل درختچه کنار یا همان سدر) در درمان بیماری بلهارسیا(از بیماری‌های مثانه و مجاری ادراری) مؤثر است و در قرآن و سنت فواید زیادی برای این مواد ذکر شده است و پژوهش‌های زیادی نیز از تأثیر آن‌ها در درمان بیماری‌ها حکایت دارد.
عسل از جمله طعام‌های مهمی است که در قرآن به آن اشاره شده؛ به طوری که در سوره نحل، آیه 69 می‌فرماید: «... فیه شفاء للناس...: در آن درمان بیماری‌های مردم است».

درباره فواید سیاه دانه نیز از نبی مکرم اسلام(ص) روایت شده است که آن حضرت فرمود: «سياه‌دانه دوای هر دردی است مگر مرگ كه هيچ دوايی ندارد».
captcha