ثبت‌نام 600 نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در اصفهان
کد خبر: 3576420
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
حق‌شناس خبرداد:

ثبت‌نام 600 نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ثبت‌نام 600 نفر برای شرکت در بیست‌و دومین جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در اصفهان خبرداد.

محمدرضا حق‌‌شناس، کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهارکرد: امسال 600 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  برای شرکت در بیست‌و دومین جشنواره  قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی ثبت‌نام کرده‌اند که 363 نفرآن‌ها دانشجو هستند.
وی با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام کنندگان در این  مسابقات و به نسبت دوره‌های قبل، 200 نفر افزایش داسته است، افزود: 350 نفر از شرکت‌کنندگان بانوان و 250 نفر نیز از آقایان هستند.
کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مسابقات در دو بخش شفاهی، آوایی و کتبی برگزار می‌شود، بیان کرد: قرائت، ترتیل، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، یک جزء پیوسته، حفظ سوره حدید با ترجمه، اذان، تواشیح و دعاخوانی از رشته‌های بخش شفاهی این دوره از مسابقات هستند.
حق‌شناس ادامه داد: سیره معصومین(ع)، احادیث، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی، ترجمه و تفسیر نیز از رشته‌های بخش کتبی این دوره از مسابقات هستند.
وی در ادامه به بخش جشنواره‌ای اشاره کرد و گفت: این بخش در زمینه‌های کتابخوانی (بررسی ونقدکتاب و تلخیص کتاب)، پژوهش (مقاله نویسی، طرح پژوهشی، تالیف و ترجمه)، فناوری (تولیدنرم‌افزار، کانال شبکه‌های اجتماعی)، هنری ( خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر)، ادبی (شعر، داستان نویسی، فیلم‌نامه نویسی و نمایشنامه نویسی) و نشریات (تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، مقاله، طراحی جلد، صفحه‌آرایی و نشریات برتر) برگزار می‌شود.
کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: کار داوری مسابقات قرآن در بخش شفاهی را 7 نفر از داوران قرآن سازمان اوقاف برعهده دارند و  آثار بخش جشنواره‌ای نیز مستقیما برای داوری به دبیرخانه کشوری آن در تهران ارسال می‌شود.
وی گفت: بخش شفاهی این دوره از مسابقات، روز چهارشنبه 4 اسفندماه و بخش کتبی آن نیز روز یکشنبه 15 اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود. 
captcha