مجموعه سوال‌های زبان عربی ویژه داوطلبان ارشد و دکتری منتشر شد
کد خبر: 3556541
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

مجموعه سوال‌های زبان عربی ویژه داوطلبان ارشد و دکتری منتشر شد

گروه دانشگاه: کتاب مجموعه سوال‌های چهار گزینه‌ای زبان عربی بر اساس منابع آزمون‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری سال‌های گذشته همراه با سوال‌های تألیفی با پاسخ‌های تشریحی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، این کتاب، مجموعه سوال‌های چهارگزینه‌ای زبان عربی است که جلد نخست آن به سوال‌های مربوط به مباحث صرف و نحو به شکل طبقه‌بندی شده اختصاص یافته است. مجموعه حاضر بر اساس منابع آزمون‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری تهیه و تنظیم شده و تلفیقی از سوال‌های تمامی آزمون‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری سال‌های گذشته و سوال‌های تالیفی با پاسخ‌های تشریحی است. مخاطب اصلی این کتاب، داوطلبان آزمون‌های ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای رشته‌های الهیات (تمامی گرایش‌ها)، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی و تاریخ است؛ با این حال برای تمامی دانشجویان دوره‌های مختلف این رشته‌ها قابل استفاده است.
با توجه به فقدان یک مجموعه تستی منسجم و جامع در این درس، کتاب حاضر در جهت رفع این خلا تدوین شده است. بی‌شک مطالعه دقیق این کتاب در کنار منابع اصلی آزمون‌ها، کمک شایانی به دانشجویان گرامی خواهد کرد تا آموخته‌های خود را افزایش داده و با اطمینان خاطر بیشتری در آزمون شرکت کنند.
با توجه به این‌که منبع اصلی معرفی شده از سوی سازمان سنجش برای سوال‌های صرف و نحو، کتاب مبادی‌العربیه (جلد 4) اثر رشید شرتونی می‌باشد، بر این اساس پاسخ سوال‌ها بر مبنای همین کتاب سامان یافته است.
این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است: بخش نخست مربوط به مباحث علم صرف در دو فصل شامل 420 سوال؛ بخش دوم مربوط به مباحث علم نحو در 17 فصل شامل 1113 سوال؛ بخش سوم مربوط به تشکیل و حرکت‌گذاری شامل 307 سوال و بخش چهارم مربوط به اعراب و تحلیل صرفی شامل 327 سوال است. پاسخ سوال‌ها به صورت تشریحی و مستدل در پایان هر مبحث آمده است.
پیش از مطالعه بخش‌های سوم و چهارم نیاز است بر بخش‌های اول و دوم تسلط کافی حاصل شده باشد، زیرا نکته‌هایی که در طرح سوال‌ها در دو بخش آخر مطرح است در ضمن بخش‌های اول و دوم توضیح داده شده است.
فهم درست یک سوال و این‌که در چارچوب کدام مبحث است در پاسخ‌گویی به آن سوال نقش اساسی ایفا می‌کند. این امر با پاسخ‌گویی به سوال‌های متعدد و تمرکز بر روی نکته‌های آن‌ها تسهیل خواهد شد. فرم کلی سوال‌های آزمون زبان عربی معمولا در تمامی آزمون‌ها ثابت است. برهمین اساس در بسیاری از آزمون‌ها برخی سوال‌های آزمون‌های پیشین عینا و یا مشابه آن‌ها تکرار شده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره ۰۲۱۶۶۴۸۵۶۶۳ تماس بگیرند.
captcha