نمایش‌هایی با موضوع اسلام‌ستیزی صهیونیست‌ها برای سال 2017 در دست تهیه داریم
کد خبر: 3552286
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
بانوی پیشکسوت تئاتر اظهار کرد:

نمایش‌هایی با موضوع اسلام‌ستیزی صهیونیست‌ها برای سال 2017 در دست تهیه داریم

گروه فرهنگی: ایرانی بیان کرد: صهیونیست امروز، اسلام را دینی رواج‌دهنده بربریت و وحشیگری معرفی می‌کند؛ در قبال این اقدامات، به عنوان یک مسلمان واجب دانستم که با همراهی گروه، نمایشی را آماده اجرا کنیم که یهودیت و جایگاه آن را نشان دهد؛ به شخصه یهود را به عنوان یک دین یکتاپرست قبول دارم اما در مقابل رذالت‌هایی که در قبال اسلام نشان می‌دهند، می‌ایستم.

راضیه ایرانی، نویسنده پیشکسوت و بازیگر برجسته تئاتر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با عنوان این مطلب که کارمذهبی فقط اشک ریختن و روضه‌خوانی نیست، تاکید کرد: روضه جای خودش را دارد و تحقیق و تفحص در دین و اشاعه آن به نسل جوان جای خودش؛ این وظیفه اداره ارشاد و هنرمندان است که این باور را اصلاح کنند که هرکار مذهبی‌ای کار اشک و گریه و اندوه نیست؛ اندوه جای خودش را دارد و شادی جای خودش را؛ دین اسلام دین شادی، دین صلح و آرامش است.
ایرانی با بیان اینکه بی‌توجهی‌ها فقط درمورد کارهای مذهبی و ارزشی و کارهایی مانند نمایش «تومار» و... وجود دارد، ابراز کرد: من این گله را از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان متولی تئاتر این شهر دارم؛ ما در مشهد زندگی می‌کنیم، ما هم می‌توانیم غیر از کار ارزشی کارهای دیگری به روی صحنه ببریم، وقتی از نمایش‌های مذهبی حمایت نمی‌شود هنرمند دلسرد شده و سمت و سو تولید کار غیر مذهبی می‌رود. 
وی حمایت مسئولان را راه حل بهبود وضعیت تئاتر مذهبی و ارزشی دانست و تصریح کرد: اگر مسئولان حمایت کنند، کارها به لحاظ شکل ظاهری نیز زیباتر اجرا خواهد شد؛ نمی‌گویم کار غیر ارزشی انجام ندهیم اما باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا ما در ایران زندگی می‌کنیم یا نه؟ آیا همه ما امت اسلام هستیم یا نه؟ و آیا ما یکتاپرست هستیم یا خیر؟ اگر هستیم که باید طبق روش و سنت دینی و ایرانی خود کار کنیم، اگر غیر از این است، برویم اروپا زندگی کنیم!
خلأ موجود در هنرهای دیگر به تئاتر ضربه می‌زند
ایرانی با بیان اینکه علت عدم اقبال هنرمندان به کارهای ارزشی نبود حمایت مسئولان است، اضافه کرد: باید راهکار مشخص شود، وقتی که راهکاری وجود ندارد هرکسی یک کاری انجام می‌دهد؛ به عنوان مثال به ما می‌گویند موسیقی کار نکنید آن‌وقت ما موسیقی را درقالب تئاتر می‌‌آوریم به این ترتیب تئاتر را هم خراب می‌کنیم؛ اگر قرار است کنسرت موسیقی در این شهر برگزار شود، بشود اما چرا هنرها را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم؟!؛ موسیقی تئاتر جایگاه خودش را دارد و کنسرت نیز جایگاه خودش را.
این بانو پیشکسوت تئاتر با انتقاد از خلا موجود در حوزه موسیقی و ضربه این وضعیت به تئاتر، توضیح داد: امروز همه به دنبال تئاتر موزیکال هستند؛ تئاتری فرهیخته و انسان مدار که حرفی برای انسان داشته باشد؛ با رقص و آواز و بالا پایین پریدن که نمی‌توانیم انسان بسازیم؛ بنابرین باید ریشه یابی کنیم و ببینیم مردم ما به چه نیاز دارند.
برنامه‌های گروه تئاتر «کوچه» برای سال 2017
ایرانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در رابطه با رویداد مشهد 2017 و نقش تئاتر در این خصوص، بیان کرد: دوستان تئاتری را یکباره با این مسئله مواجه کردند، اگر بحث تئاتر در جریان این فضا قرار نگیرد هیچ کاری نمی‌توان کرد اما من به لحاظ اعتقاداتی که دارم، به دلیل علاقه‌مندی خود در بحث تاریخ و سیاست، با توجه به اقدامات ضد دینی یهود در رابطه با اسلام، ریشه‌یابی این تهمت‌ها و نفوذ صهیونیست و اسرائیل در اسلام، ایجاد فاصله بین نسل ما از دین، بر خود واجب دانستیم نمایشی با این موضوع تولید کنیم.
این نویسنده و بازیگر تئاتر در توضیح این برنامه‌ها، اضافه کرد: صهیونیست امروز، اسلام را یک دین رواج‌دهنده بربریت و وحشیگری معرفی می‌کند؛ در قبال این اقدامات، نمایشی را در دست تولید داریم که یهودیت و جایگاه آن را نشان دهد؛ من یهود را به عنوان یک دین یکتاپرست بسیار قبول دارم اما در مقابل رذالت هایی که  در قبال اسلام نشان می‌دهند، می‌ایستم.
وی در همین موضوع با اشاره به تلاش استکبار برای جلوه‌دادن اسلام خشونت‌بار افزود: وقتی می‌بینیم یهود جریانی راه انداخته و مقابل دینم قرار گرفته است، چه صهیونیست چه آمریکا، اسرائیل، انگلستان این چهار جریان مقابل دین اسلام ایستادند و داعش، طالبان و القاعده نتیجه اقدامات آنان است، به عنوان یک مسلمان و نه کسی که سفارشی توسط ارگانی کار می‌کند این مطلب را پیگیری می‌کنم.
ایرانی بیان کرد: گروه تئاتر «کوچه» در سال 2017 و تحقق هدف گفته‌شده، نمایش‌هایی از جمله اساطیر بانو را در دست نگارش و تهیه دارند که زمان اجرای آنها اعلام خواهد شد.
captcha