ضرورت حاکم شدن ارزش‌های اخلاقی مبتنی بر مبانی اسلامی در فضاهای ورزشی
کد خبر: 3544833
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
سلطانی فر بیان کرد:

ضرورت حاکم شدن ارزش‌های اخلاقی مبتنی بر مبانی اسلامی در فضاهای ورزشی

گروه جامعه: وزیر ورزش و جوانان از جمله مهمترین رئوس برنامه‌های خود را حاکم کردن ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی مبتنی بر مبانی اسلامی در فضاهای ورزشی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آئین تکریم محمود گودرزی و معارفه مسعود سلطانی فر به عنوان وزرای پیشین و جدید وزارت ورزش و جوانان امروز 19 آبان ماه، با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در هتل المپیک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نصر الله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به بیان برخی اقدامات صورت گرفته طی سه سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، اقدامات شایسته و قابل توجهی در زمینه ورزش و جوانان انجام شد که در برخی موارد قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست.

وی تاسیس مراکز استعدادیابی و توجه به ورزش قهرمانی را از جمله این موارد برشمرد و گفت: در زمینه ورزش همگانی با رشد بالایی روبرو بودیم به نحوی که براساس پژوهش‌ها ورزش همگانی از 12 دقیقه در سال 92 به 16 دقیقه در سال 94 رسیده است.

در ادامه این مراسم سیدمناف هاشمی، معاون پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان به برخی از قوانینی که طی سه سال گذشته تصویب و اجرایی شده است اشاره و عنوان کرد: تدوین آئین نامه مشاوره پیش از ازدواج، افزایش ثمن‌ها، برگزاری کمیسیون‌های متعدد فرهنگی و برپای دهها نشست در حوزه یادواره سرداران ورزشکار از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه هزار و 28 پروژه از مجموعه 4 هزار و 500 پروژه نیمه کاره طی سه سال گذشته تعیین تکلیف شده‌اند گفت: وزارت ورزش و جوانان یک هزارم بودجه کل کشور را در اختیار دارد و این در حالی است که نیازهای موجود رقمی بالاترین از این نیاز دارد.

محمود گودرزی، وزیر سابق ورزش و جوانان نیز طی سخنانی از فعالیت‌های مدیران کل استانی و ستادی و هیئت‌های ورزشی در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: عملکرد ما در این وزارتخانه همچون دو امدادی است به نحوی که بخشی از مسیر را پیموده‌ایم و چوب را به دست آقای سلطانی فر رسانده‌ایم و پیمودن ادامه مسیر برعهده ایشان است

گودرزی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه سلطانی فر بتواند به توفیقات روزافزون برسد و منشا اثر باشد گفت:همگی باید تلاش خود را بکنیم تا دولت تدبیر و امید با موفقیت مسیر تکامل را طی کند و ما نیز خدمتگزاران صدیقی برای نظام باشیم.

از دیگر سخنران این مراسم جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور بود وی با بیان اینکه سلطانی فر همواره در ایفای مسئولیت‌های مختلف خوش درخشیده‌ است گفت: امیدواریم در شرایط جدید نیز که مسئولیتی خطیر بر عهده ایشان قرار گرفته است به بهترین نحو به ایفا نقش بپردازند.

وی با بیان اینکه با یک مطالعه دقیق می‌توان دریافت که چه عواملی سبب موفقیت و یا ناکامی برخی سیاست گذاری‌ها شده‌اند اظهار کرد: مقوله ورزش نیز نیازمند بررسی دقیق به منظور رصد نقاط ضعف و قوت خود است جامعه هدف این وزارتخانه جامعه جوان کشور است و باید سازوکارهای طراحی شود که پاسخ گوی نیازها و اقتضائات جوانان باشد.

وی ادامه داد: باید بررسی کرد که آیا با ساز و کارهای موجود ساماندهی امور جوانان قابلیت اجرا دارد یا نیازمند سیاستگذاری‌های جدید هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های که گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان برای تفکیک دو حوزه ورزش و جوانان در این وزارتخانه داشت گفت: وزیر جدید نیز باید به عنوان یک موضوع جدی این مهم را در دستور کار خود قرار دهد تا جامعه جوان از تشکیلاتی مناسب بهره‌مند باشند.

جهانگیری وزارت ورزش و جوانان را مرتبط با سرمایه‌های اجتماعی کشور یعنی نشاط، تحرک و شادابی دانست و گفت: ورزش می‌تواند در این زمینه به بهترین شکل به ایفای نقش بپردازد.

از دیگر سخنران این مراسم سلطانی فر، وزیر جدید ورزش و جوانان بود وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های گودرزی، وزیر سابق این وزارتخانه اظهار کرد: شهادت می‌دهم که گودرزی با دغدغه و جدیت مسائل و مشکلات وزارتخانه را پیگیری می‌کرد و همواره از ایشان به عنوان یک پیشکسوت مشاوره خواهیم گرفت.

وی به تبیین رئوس برنامه‌های خود پرداخت و گفت: تعامل گسترده با تمام دستگاه‌ها و نهادهای که دارای ظرفیت‌های مختلفی در حوزه جوانان و ورزش هستند در دستور کار قرار دارد.

وی اصلاح ساختار وزارتخانه، تهیه اسناد بالادستی، برنامه ریزی دقیق برای حمایت از تیم‌های ملی در عرصه‌های بین المللی، تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی و چابک کردن ستاد وزارتخانه را از دیگر برنامه‌های خود خواند و اظهار کرد: ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی مبتنی بر مبانی اسلامی باید در فضاهای ورزشی حاکم شود.

وی نظارت دائمی بر امور وزارتخانه و فدراسیون‌ها را سیاست دیگر خود خواند و گفت: این نظارت سبب افزایش بهره وری در امور می‌شود.

سلطانی فر بر ضرورت رعایت اصل شایسته سالاری در گزینش نیروها و نگاه به درون به منظور زمینه سازی برای بروز استعدادها تاکید و تصریح کرد: تلاش داریم اقتصاد ورزشی را به نحوی فعال کنیم تا بخش خصوصی ترغیب به سرمایه گذاری در این عرصه شود.

وی مبارزه با فساد در ورزش را از دیگر اهداف این وزارتخانه برشمرد و گفت: گرچه فساد در ورزش بیش از فساد سایر عرصه‌ها نیست اما ورزش عرصه پاکی و ارزش‌ها است و باید با عزمی جدی از ناپاکی‌ها دور شود.

وزیر ورزش و جوانان اعمال مدیریت صحیح بر منابع مالی را از دیگر اهداف خود برشمرد و اظهار کرد: نگاه جدی‌تری به ورزش بانوان و استفاده از این ظرفیت در امور مدیریتی، برنامه ریزی و سیاستگذاری خواهیم داشت.

captcha