اهتمام به فعالیت‌های قرآنی نقطه عطف برنامه‌های صالحی امیری است/ حمایت از گزینه پیشنهادی
کد خبر: 3542158
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن مجلس:

اهتمام به فعالیت‌های قرآنی نقطه عطف برنامه‌های صالحی امیری است/ حمایت از گزینه پیشنهادی

گروه سیاسی: زهرا سعیدی، با اشاره به برنامه‌های گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: حمایت از فعالیت‌ها و فعالان قرآنی یکی از موضوعات مهمی است که در برنامه‌های سیدرضا صالحی امیری مورد تأکید قرار گرفته است.

زهرا سعیدی، منتخب مردم مبارکه و عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به معرفی سیدرضا صالحی امیری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برنامه‌ای که از سوی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده، برنامه‌ای اصولی و علمی و بدور از نگاه‌های سیاسی به موضوع فرهنگ است.
وی افزود: ضمن اینکه صالحی امیری، در صحبت‌ها و برنامه‌های خود بر توجه به ارزش‌های نظام تأکید ویژه‌ای داشت که به نظر می‌رسد با توجه به سوابق فرهنگی ایشان، در فرصت 7 ماهه‌ای که از دولت یازدهم باقی مانده گزینه مناسبی برای رسیدگی به امور فرهنگی هستند.
منتخب مردم مبارکه در خانه ملت، با اشاره به برنامه‌های قرآنی سیدرضا صالحی امیری گفت: یکی از موضوعات مهمی در که در برنامه وزیر پیشنهادی مطرح شده مسئله حمایت از فعالیت‌ها و فعالان قرآنی است که از این منظر نیز برنامه ایشان قابل دفاع است.
بنابراین گزارش، سیدرضا صالحی امیری که هفته گذشته از سوی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد متولد سال ۱۳۴۰ دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت است.
از جمله مسئولیت‌های سیدرضا صالحی امیری می‌توان به ریاست کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، معاون بررسی‌های استراتژیک، عضو هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی، معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.
سیدرضا صالحی امیری از سال 1392 تا کنون ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران را بر عهده داشته است.
بنابراین گزارش برنامه ارائه شده از سوی سیدرضا صالحی امیری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 5 بند تنظیم شده که شامل مقدمه، ساختار نهادی فرهنگ، حوزه نظارت فرهنگی، سیاست‌های حمایتی و عناوین برنامه‌ها می‌شود.
در مقدمه این برنامه آمده است: فرهنگ، به تعبیر زیبا و متعالی معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) «کانهُ سایه نبوت» است. فرهنگ در تبار اندیشه و تمدن ایران اسلامی، فره ایزدی است که نه تنها با هستی انسان معنا می شود و قائم به وجود اوست، بلکه خود وجودی انسان است.
همانطور که در عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس مطرح کرد، سیدرضا صالحی امیری نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داشته است؛ به ویژه موضوعاتی که نیاز امروز بوده و به عنوان خواسته‌ها و مطالبات جامعه قرآنی مطرح بوده است.
یکی از موارد مطرح شده، اعتلای معرفت و توسعه فرهنگ قرآنی و دینی و اهل بیت(ع) است که ذیل عنوان صیانت از فرهنگ دینی و ملی مطرح شده است.
همچنین موضوع حمایت از تشکل‌های قرآنی غیر دولتی از دیگر موضوعاتی است که در برنامه صالحی امیری مورد توجه قرار گرفته است.
در یکی از مفاد مربوط به گسترش نهادهای غیر دولتی در بخش فرهنگ، موضوع حمایت از نهادهای دینی و قرآنی و سنتی فعال در حوزه فرهنگ اشاره شده است که به نظر می‌رسد نگاهی منبعث از نیازها و مطالبات به روز جامعه قرآنی است.
مقابله با قشری‌گری، فرقه‌گرایی و انحرافات دینی، اثربخشی تبلیغات و فعالیت‌های دینی و فرهنگ ملی ارتقای هویت، ارزش‌ها و اخلاق دینی، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در توسعه آموزش‌ها و معارف دینی، استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد فرهنگ در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و گسترش گفت‌وگو و تعامل فرهنگی با جهان اسلام و ادیان توحیدی، به ویژه حوزه تشیع از جمله برنامه‌های سیدرضا صالحی امیری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
لازم به ذکر است، جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان فردا، سه‌شنبه، 11 آبان‌ماه با حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
captcha