گلایه‌های مدیر مؤسسه امام حسین(ع) ایلام از معاونت قرآن و عترت ارشاد
کد خبر: 3541936
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

گلایه‌های مدیر مؤسسه امام حسین(ع) ایلام از معاونت قرآن و عترت ارشاد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر مؤسسه قرآنی امام حسین(ع) ایلام با اشاره به اینکه این مؤسسه برای عملکرد بهتر و جذب قرآن‌آموزان بیشتر نیازمند حمایت مالی است، اظهار کرد: متأسفانه با توجه به اینکه بارها از معاونت قرآن و عترت ارشاد درخواست حمایت و بودجه کرده‌ایم ولی تاکنون هیچ گونه توجهی به این مؤسسه نشده است.

لیلی عزیزی، مدیر مؤسسه قرآنی امام حسین(ع) ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام حسین(ع) که از سال 1389 با کسب مجوز از سوی معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد، با مشکلاتی همراه است که متأسفانه هیچ یک از مسئولان پاسخگوی این مشکلات نیستند.
وی ادامه داد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای امر حمایت‌هایی را در جهت اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی مؤسسه انجام داد اما طی گذشت زمان هیچ گونه حمایت مالی و معنوی از این مؤسسه صورت نگرفته است به طوری‌که بنده در سال 1390 به‌عنوان کارآفرین نمونه استانی در همایش خوداشتغالان برتر کشور از طرف رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفتم.
عزیزی با اشاره به اینکه معاونت قرآن و عترت درصدد افزایش تعداد مؤسسات قرآنی و اعطای مجوز به آنان است، بیان کرد: روندی که معاونت قرآنی در اعطای مجوز به مؤسسات نوپای در پیش گرفته است منجر شده که مؤسسات باسابقه دچار رکود شوند و فعالیت‌های آنان تضعیف شود.
مدیر مؤسسه امام حسین(ع) افزود: تأسیس اتحادیه در جهت این بود که بتواند کارهای مؤسسات را بررسی و تسهیل کند اما متأسفانه اتحادیه‌ها در راستای موج ادغام شدن قرار گرفته‌اند که تنها برایشان رأی دادن مهم شده و دیگر توجهی به مشکلات مؤسسات نمی‌کنند.
عزیزی تأکید کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور مدت سه سال است که برای تعیین اعضای مجمع عمومی هیچ گونه رأی‌گیری انجام نداده است و هر بار به دلایلی گردهمایی برگزار می‌شود اما اعضاء همان هستند و رأی‌گیری انجام نمی‌شود که خواستار رسیدگی به این وضعیت هستیم.
وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر علم قرآنی از مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی ضعیف‌تر است، تصریح کرد: با توجه به سابقه‌ای که سازمان تبلیغات اسلامی در امر قرآن کریم داشته است همواره موفق‌تر در اجرای طرح‌های ملی و بزرگ به نسبت معاونت قرآن و عترت عمل کرده است که این خود برروی  کارکرد مؤسسات نیز تأثیر داشته است.
عزیزی در پایان خاطر‌نشان کرد: مؤسسه امام حسین(ع) پس از درخواست‌هایی که مبنی بر مجهز کردن مکان مؤسسه و تجهیزات از معاونت قرآن و عترت داشته است، اما تاکنون یک هزار تومان هم دریافت نکرده است که این موضوع بر کارکرد مؤسسه و ریزش قرآن‌آموزان تأثیرگذار بوده است.
گفتنی است؛ هم اکنون این مؤسسه دارای بیش از 100 قرآن‌آموز دارد و 4 نفر در امر آموزش و اداره این مؤسسه مشغول به کار هستند.
یادآور می‌شود، این مؤسسه در استان ایلام، شهرستان ایوان، بخش مرکزی، شهر ایوان، خیابان امام خمینی(ره) چهارراه فرمانداری، جنب آژانس دوستی واقع شده است.

captcha