پیشنهاد ازبکستان برای تأسیس مرکز علوم اسلامی
کد خبر: 3539128
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

پیشنهاد ازبکستان برای تأسیس مرکز علوم اسلامی

گروه بین‌الملل: دولت ازبکستان پیشنهاد تأسیس یک مرکز علوم اسلامی تحت حمایت سازمان همکاری‌ اسلامی را به این سازمان ارائه کرده است.

پیشنهاد تأسیس مرکز علوم اسلامی در ازبکستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «kaztag.kz»، «شوکت میرضیایف»، کفیل ریاست جمهوری ازبکستان با اعلام این خبر گفت: دولت ازبکستان قصد دارد این مرکز علوم اسلامی را تحت نظر سازمان همکاری‌ اسلامی به منظور انجام تحقیقات درباره میراث علوم اسلامی در دنیا تأسیس کند.
وی گفت: ایجاد این مرکز یکی از اولویت‌های ازبکستان در شورای وزرای خارجی سازمان همکاری‌های اسلامی است.
وی با بیان این که تعدادی از چهره‌های برجسته جهان اسلام اهل ازبکستان بوده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر تأسیس این مرکز، توسعه گفت‌وگوی آموزشی و فرهنگی، همکاری فنی ـ علمی و سرمایه‌گذاری تجاری با دولت‌های عضو و منسجم کردن تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی نیز از دیگر اولویت‌های ازبکستان در این سازمان است.
 با وجود اين كه اكثر جمعيت ازبكستان را مسلمانان تشكيل می‌دهند در قانون اساسی این کشور از اسلام ياد نشده و دولت ازبكستان خود را لائيك می‌داند. البته با توجه به برجستگی اسلام در هويت و تمدن آسيای مركزی، دولت ازبكستان نمی‌تواند اين برجستگی را ناديده بگيرد لذا اقداماتی در جهت بزرگداشت دانشمندان اسلامی و حمايت از آداب اسلامی انجام می‌دهد.
captcha