ابراز نگرانی؛ سهم همیشگی سازمان ملل از وضعیت نابسامان میانمار
کد خبر: 3538133
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

ابراز نگرانی؛ سهم همیشگی سازمان ملل از وضعیت نابسامان میانمار

گروه بین‌الملل: معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در بازدید از اردوگاه‌های مسلمانان روهینگیا در ایالت «آراکان»(جنوب میانمار)، بدون آنکه راهکاری عملی برای پایان دادن به اوضاع وخیم و ناگوار مسلمانان در این منطقه ارائه دهد به ابراز نگرانی عمیقی بسنده کرد!

ابراز نگرانی معاون دبیر کل سازمان ملل از اوضاع مسلمانان میانمار

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، استیفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه پس از مدت کوتاهی از بروز خشونت در بخش شمالی ایالت اراکان و افزایش درگیری‌های مسلحانه در ایالت «کاچین»(واقع در مرز میانمار با چین و هند) از این منطقه بازدید کرد.
اوبراین اظهار کرد: اقدامات خشونت‌آمیزی که اخیرا در ایالت آراکان شدت گرفته، باعث نگرانی شدید ما شد و بایستی از تمامی شهروندان حمایت‌های لازم صورت گیرد.
وی افزود: این وضعیت بر تمامی قومیت‌های این منطقه به‌ویژه مسلمانان که ضعیف‌تر هستند و حق مهاجرت و حرکت آزادانه را ندارند، تأثیر می‌گذارد.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بدون آنکه راهکاری جدی و عملی برای پایان دادن به تراژدی این گروه از مسلمانان ارائه دهد، تصریح کرد: من از نرسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به برخی از مناطق نگرانم، به‌ویژه این که بسیاری از کسانی که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند، زنان، کودکان، سالمندان، بیماران و معلولان و افراد دارای نیازهای خاص هستند.
یادآور می‌شود، حدود یک میلیون از مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های ایالت «آراکان» زندگی می‌کنند که پس از تصویب قانون سلب حق شهروندی در سال 1982 میلادی توسط دولت میانمار از حق شهروندی محروم شدند و دولت میانمار آنان را مهاجران غیرقانونی از بنگلادش به این کشور می‌داند، این در حالی است که سازمان ملل متحد با اینکه از آن‌ها به‌عنوان «اقلیت دینی مظلوم در جهان» یاد می‌کند اما هیچ گام مفیدی را در راستای احقاق حقوق این مسلمانان برنداشته است.
captcha