برگزاری برنامه «ساعت قرآن» در کوالالامپور
کد خبر: 3532775
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

برگزاری برنامه «ساعت قرآن» در کوالالامپور

گروه بین‌الملل: برنامه «ساعت قرآن» بانوان جهان امروز، 4 مهر، در حاشیه اجلاس بانوان مسلمان جهان در مالزی برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه «ساعت قرآن» در حاشیه اجلاس کوآلالامپور

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مالزی(Bernama)، به دنبال برگزاری موفقیت‌آمیز کمپین جهانی «ساعت قرآن» از سوی مالزی در روز عرفه موسوم به روز نیایش و مشارکت بسیاری از مسلمانان سراسر جهان در این برنامه و قرائت همزمان سوره حج، برنامه ساعت قرآن امروز در حاشیه اجلاس جهانی زنان مسلمان نیز برگزار می‌شود.

سیف‌الرضا محمد، از مسئولان برگزار کننده اجلاس بانوان مسلمان جهان و از مشاوران ارشد دانشگاه اسلامی بین‌المللی مالزی که یکی از مراکز میزبان کمپین ساعت قرآن در روز عرفه بود، گفت: می‌خواهیم ساعت قرآن را به یک کمپین ادامه‌دار تبدیل کنیم.

وی افزود: هدف ما برگزاری مقطعی کمپین ساعت قرآن و سپس فراموش شدن آن پس از مدتی نبوده است.

در حاشیه این اجلاس همچنین کمپین «تا بهشت» نیز در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است و بانوان مسلمان با استفاده از هشتگ (#tilljannah) عکس‌ها و موضوعات مورد نظر خود را به اشتراک می‌گذارند.

ملاقات بانوان جهان و سازمان‌های مردم‌نهاد، نشست زنان و کارآفرینی، جشنواره فرهنگ اسلامی جهانی و برپایی نمایشگاه‌های متعدد از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه اجلاس بانوان مسلمان جهان در حال برگزاری است.

این همایش سه روزه جمعه، 2 مهر، با سخنرانی جمیل خیر بهارم، وزیر امور اسلامی مالزی در حضور 2 هزار شرکت‌کننده از 50 کشور جهان آغاز شد.

در این همایش مسائل مربوط به بانوان مسلمان سراسر جهان، نقش و مشارکت آنان در جوامع مختلف و راهکارهای ارتقای جایگاه آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

captcha