تربیت نیروی قرآنی؛ هدف جشنواره مصباح‌الهدی
کد خبر: 3527226
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

تربیت نیروی قرآنی؛ هدف جشنواره مصباح‌الهدی

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران گفت: تربیت نیروهای قرآنی برای آینده نظام، هدف اصلی برگزاری جشنواره قرآنی مصباح‌الهدی و نورالهدی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی مصباح‌الهدی و نورالهدی مازندران، بیان کرد: این جشنواره قرآنی با ابتکار دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان در دو مقطع دوره اول دبیرستان(۷ و ۸ و ۹) با عنوان مصباح‌الهدی و با محوریت آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن، آموزش تجوید مقدماتی، قرائت سطح ۳، سیره معصومین(ع)، بهداشت فردی و احکام و دوره دوم دبیرستان(۱۰، ۱۱ و ۱۲) با عنوان نورالهدی با محوریت تفسیر موضوعی، اخلاق اسلامی، حفظ قرآن کریم، روش‌های تحقیق و پژوهش قرآنی، مقاله‌نویسی قرآنی و ... در حال برگزاری است.

وی تربیت نیروهای قرآنی برای آینده نظام را هدف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از آغاز برگزاری این طرح‌ها قریب به 20 سال می‌گذرد، شاهد خروجی‌های بسیار خوبی هستیم بخشی از قرآن آموزان حاضر در این طرح‌ها وارد حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و ادارات مختلف شده و به‌عنوان نیروهای تأثیرگذاری و قرآنی در سطوح مختلف در حال ارائه خدمت به جامعه اسلامی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد: طی سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس در سال 91، برنامه کلی برگزاری این جشنواره قرآنی تقدیم مسئولین دفتر ایشان شد و الحمدالله با همکاری و حمایت این عزیزان طرح مذکور در استان کردستان در حال برگزاری است.

وی ضمن اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از این دو طرح، ادامه داد: در شرایط کنونی و فضا ایجاد شده در کشور، اجرای طرح‌های مقطعی و کوتاه‌مدت بازخورد خوبی ندارد لذا باید محوریت فعالیت‌ها بر برنامه‌های درازمدت و طولانی معطوف شود.

شکریان با اشاره به اینکه این دو طرح قرآنی با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته به مطلوبیت خاصی چه از نظر کیفی و چه از منظر کمی رسیده است، بیان کرد: با توجه به اینکه مقطع پایانی طرح در قالب نورالهدی دانش آموزان سه سال دبیرستان را دربرمی‌گیرد، از مسئولین دارالقرآن الکریم استان خواسته‌ایم تا طرحی نو برای ادامه و حفظ نیروهای تربیت شده در مقاطع بالاتر برنامه‌ریزی کنند.

وی ضمن بیان اینکه به دنبال نگارش طرحی 14 ساله و جامع‌تر هستیم تا افراد را از پیش‌دبستانی تا مقطع پایانی دبیرستان تحت پوشش قرار دهند، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام این اداره‌کل اجرای طرح تربیت مشاوره قرآنی است چراکه در پاره‌ای از مواقع شاهد دادن مشاوره‌های نادرست و یا بر‌پایه مبانی فکری و اندیشه‌های غربی هستیم که این امر خود منجر به بروز مشکلاتی در سطح جامعه به‌ویژه افزایش طلاق و اختلافات خانوادگی می‌شود.

یادآور می‌شود، جشنواره پایانی این طرح برای گروه‌های مصباح‌الهدی و نورالهدی به شکل سالانه در اردوگاه دانش‌آموزی مازندران در مشهد مقدس و با حضور برگزیدگان این دو طرح انجام می‌شود.

captcha