آغار به کار ستاد تربیت حافظان قرآن در تبریز
کد خبر: 3515431
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

آغار به کار ستاد تربیت حافظان قرآن در تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی: ستاد تربیت حافظان قرآنی با حضور معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی امروز، 26 تیرماه ستاد تربیت حافظان قرآنی با حضور حجت‌الاسلام احمدشرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این افتتاح، فرید حسن‌پور، مسئول ستاد طرح تربیت حافظان قرآن، به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداخت و گفت: ستاد حافظان قرآن کریم استان، زیرمجموعه طرح ملی سازمان اوقاف و امورخیریه اوقاف و امورخیریه بوده که به عنوان عالی‌ترین ستاد به اجرای فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر برنامه‌ریزی جهت ثبت‌نام، آموزش و ارائه خدمات قرآنی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ساماندهی نیروهای مردمی، مسجدی، خانه‌محور، گروه‌های تک نفره و چند نفره از اهداف دیگر این ستاد خواهد بود.

حسن‌پور اظهار کرد: از امروز بر اساس شرح وظایف تعیین شده، این ستاد به صورت رسمی ، فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

در این افتتاح، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، ضمن بازدید از تمامی بخش‌های این ستاد، به سه نکته در زمینه طرح تربیت حافظان قرآن در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بومی، باید با دیدگاه ملی به این طرح در استان نگاه شود.

وی ادامه داد: ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم باید با برنامه‌ریزی و مدیریت مطلوب، از ظرفیت خود استفاده کرده و با توجه به محورهای خانه، اموزشگاه‌ها، موسسات، گروه‌ها و ... اقدام به استفاده از تمامی نیروها کند.

حجت‌الاسلام شرفخانی، با بیان نکته سوم، تصریح کرد: نباید این ستاد صرفا جهت برنامه‌ریزی و مدیریت باشد و با همت و تلاش باید تبدیل به قطب آموزش شود.

captcha