همایش پیاده‌روی مدافعان حریم خانواده در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3514326
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
همزمان با 21 تیرماه؛

همایش پیاده‌روی مدافعان حریم خانواده در کاشمر برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش پیاده‌روی مدافعان حریم خانواده همزمان با 21 تیرماه، سالروز ملی عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش پیاده‌روی مدافعان حریم خانواده همزمان با 21 تیرماه، سالروز ملی عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان در کاشمر برگزار شد.
در حاشیه این برنامه فرهنگی که شرکت‌کنندگان مسیر چهار کیلومتری میدان شهید غلامی تا امامزاده سید مرتضی(ع) را پیمودند، مسعود رحیمی‌مقدم، جانشین فرمانده سپاه ناحیه کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا گفت: متأسفانه با حملاتی كه استعمار و استکبار از جمله مظاهر بد و بی‌حجابی به فرهنگ عفاف و حجاب کشور داشته‌اند، نمونه‌های عینی آن را علاوه بر ایران در کشورهای اسلامی دیگر هم شاهد هستیم.
رحیمی‌مقدم با اشاره به اینکه دین اسلام به خصوص در بحث عفاف و حجاب هیچ‌گونه كاستی ندارد، اظهار کرد: رواج جریان‌های انحرافی، بی‌عفتی و بی‌حجابی از جمله هدایای استعمار و استكبار بود كه از همان ابتدا به جوامع اسلامی و كشورهای اسلامی داده شد.
وی بی‌حجابی و بدحجابی را بین جوامع اسلامی یك بیماری دانست و گفت: امروزه استكبار در تحكیم و بنیان خانواده به بن‌بست رسیده است.
کاشمر شهرستان برتر در زمینه عفاف و حجاب
رئیس کمیته عفاف و حجاب کاشمر با اشاره به اینکه در شأن، جایگاه و منزلت زن و مادر در اسلام احادیث بسیاری وجود دارد، افزود: شهرستان كاشمر با این غنای فرهنگی و معنوی بالایی كه دارد یكی از شهرستان‌های مطرح استان در زمینه معنویت، عفاف و حجاب به شمار می‌رود.
وی با بیان این‌که امیدواریم كاشمر بتواند به جایگاه اصلی خود در بحث عفاف و حجاب برسد، تصریح كرد: از جمعیت 170 هزار نفری شهرستان كاشمر، 50 درصد آن را بانوان تشكیل می‌دهند لذا نیاز است برنامه‌های متنوع معنوی و مذهبی بیشتری برای این افراد در نظر گرفته شود.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه کاشمر با اعلام اینکه همه موظفیم در جهت ترویج امر به معروف و نهی از منكر در جامعه نهایت تلاش خود را داشته باشیم، افزود: جامعه اسلامی و دینی ما باید به سمت این برود كه بانوان مؤمن و هنرمند بتوانند پیام دین، حجاب، انقلاب و اسلام را در قالب هنر اسلامی به دنیا معرفی كنند.
وی در ادامه حضور اقشار مختلف مردم در این همایش را لبیک گفتن به همه‌کسانی دانست که دلسوزانه و فداکارانه در خدمت به‌نظام و انقلاب تلاش کردند.
رحیمی‌مقدم با اشاره به اینکه امروز بانگ و ندای آسیب‌های اجتماعی در جامعه طنین‌انداز شده است، اظهار کرد: همه ما موظفیم به‌عنوان مدافعان حریم خانواده حرف و سخن شهیدان مبنی بر زینب وار و زینب‌گونه زندگی كردن را عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن درصدد واردکردن هجمه‌های فرهنگی در قالب آسیب‌های اجتماعی نظیر حجاب، ماهواره و فضای مجازی هستند، عدم توجه به مسائل فرهنگی را مایه تأسف دانست و گفت: متأسفانه در سطح شهرهای مذهبی شاهد برپایی مجالسی همانند پارتی مختلط و ترویج برخی فرهنگ‌های متناقض با جامعه دینی و مذهبی در تعدادی از مهدکودک‌ها هستیم.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه کاشمر با تأکید بر شناسایی موانع و عدم اجرای برخورد با بی‌حجابی و عدم پوشش صحیح، عملی نشدن مصوبه 45 ماده‌ شورای انقلاب فرهنگی، با محوریت تعریف حجاب به‌عنوان یک چهره ترسناک و خشن در دنیا، تصریح کرد: همه ما موظف و مکلفیم مانع ترویج فرهنگ غلط غرب در جامعه اسلامی باشیم.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم که در بقعه متبرکه سید مرتضی(ع) با حضور بیش از سه هزار شرکت‌کننده برگزار شد، به‌ قید قرعه به 103 نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا كردند.
captcha