رونمایی از پوستر و یادمان قیام 15 خرداد در حوزه هنری خراسان رضوی
کد خبر: 3503132
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

رونمایی از پوستر و یادمان قیام 15 خرداد در حوزه هنری خراسان رضوی

گروه هنر: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های این حوزه به مناسبت سالروز ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد ابراز کرد: رونمایی از پوستر و یادمان قیام 15 خرداد در محل حوزه هنری خراسان رضوی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی، سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ویژه برنامه‌های حوزه هنری خراسان را به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خردادماه اعلام کرد.
وی رونمایی از پوستر و یادمان 15 خرداد را یکی از این ویژه برنامه‌ها دانست و عنوان کرد: پوستری از تصویرسازی با موضوع قیام خونین پانزده خردادماه اثری از مریم خلج از هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی در قطع 50 در 70 چاپ شده است که همراه با یادمان این روز، رونمایی خواهد شد.
رفائی با بیان اینکه این اثر در در بخش هنرهای تجسمی جشنواره سراسری طلوع عنوان برگزیده را به دست آورده بود، ادامه داد: کارگاه تذهیب و نگارگری به مناسبت این ایام نیز برگزار می‌شود که در سال گذشته به مناسب ارتحال امام خمینی(ره) همنویسی خوشنویسی اشعار امام(ره) برگزار شد که امسال این آثار نگارگری و تذهیب خواهد شد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: در این کارگاه که چهارشنبه، 12 خردادماه، ساعت 18 در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود، جمعی از اساتید و هنرمندان هنر تذهیب و نگارگری استان حضور دارند.
وی برگزاری شب شعری با عنوان «راه امام» به مناسب سالروز رحلت امام خمینی(ره) را از دیگر ویژه برنامه‌های این ایام نام برد و افزود: در این مراسم شاعران مشهدی به شعرخوانی در سوگ امام(ره) می‌پردازد که این شب شعر چهارشنبه، 12خرداد، ساعت 17 در حسینیه هنر واقع در خیابان مدرس برگزار می‌‌شود.
دبیر اجرای جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش به نقد و بررسی آثار اکران شده در جشنواره فیلم روح الله اشاره کرد و گفت: هفته گذشته همزمان با ۱۲ استان کشور و با مشارکت انجمن سینمای جوان و حوزه هنری خراسان رضوی، فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه اولین جشنواره روح‎الله در پردیس سینمایی هویزه به نمایش گذاشته شد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: برخی از این آثار در برنامه برداشت کوتاه این هفته که در پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود، مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
captcha