سنت حسنه‌ای که بانوی ایرانی در مسابقات اردن بنا نهاد
کد خبر: 3489027
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
بابایی بیان کرد:

سنت حسنه‌ای که بانوی ایرانی در مسابقات اردن بنا نهاد

گروه فعالیت‌های قرآنی: حائز رتبه نخست یازدهمین دوره مسابقات قرآن اردن با اشاره به اینکه این مسابقات جو رسمی و سنگینی نداشت و داوران خیلی دوستانه و راحت با متسابقان برخورد می‌کردند از اتفاق دیگری در این رقابت‌ها خبر داد.

سماء بابایی، روشندل و حافظ کل قرآن کریم حائز رتبه اول در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن «الهاشمی» اردن شد(21 تا 26 فروردین 95)، سال گذشته نیز هاجر مهرعلیان، رتبه پنجم این مسابقات را کسب کرد و نکته مهم اینکه مهرعلیان، قبل از آغاز رقابت‌ها با ارسال نامه‌ای به مسئولان برپایی این رقابت‌، خواستار شده بود تا به هنگام تلاوتش، آقایان در سالن مسابقات حضور نداشته باشند که مورد قبول نیز قرار گرفته بود.
در این رابطه بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تأکید کرد: تنها من نبودم که نسبت به حضور آقایان در سالن اعتراض کردم. امسال شرایط به گونه‌ای بود که قبل از اینکه نوبت به تلاوت من برسد، بانوان متسابق از کشورهایی چون قطر، امارات، کویت و هند خواستار عدم حضور آقایان در سالن بودند. لذا متسابقانی که خواستار این امر بودند، پشت سرهم قرار دادند و پس از تلاوت ما، آقایان وارد سالن شدند.
سنت حسنه‌ای که بانوی ایرانی در مسابقات اردن بنا نهاد
بابایی با تأکید بر اینکه به دلیل اینکه تعداد درخواست‌کنندگان بسیار بوده است، مشکلی در این خصوص نداشتیم، عنوان کرد: این امر به راحتی از سوی تیم داوران پذیرفته شده بود به گونه‌ای که آقایان هنگام تلاوت‌ها به خارج از سالن می‌رفتند و درب‌ها بسته می‌شود.
یاری امام رئوف در کسب رتبه اولی
وی با اشاره به اینکه قبل از سفر به کشور اردن به پابوسی حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) رفته بودم و مورد لطف و عنایت ایشان قرار گرفتم، بیان کرد: اصلاً باورم نمی‌شد که رتبه نخست را کسب کنم، اما تمام تلاشم را کرده بودم و قبل از اینکه به مسابقات اعزام شوم به بهترین شکل خودم را از نظر فنی، حفظ، خودم را آماده کردم.
حائز رتبه نخست یازدهمین دوره مسابقات قرآن اردن با اشاره به ارائه محفوظاتش در آنجا، عنوان کرد: اجرای خوب و بدون اشکالی داشتم و نکات تجویدی را هم تا جایی که در توانم بود رعایت کردم چون رعایت نکات تجویدی در مسابقات آنها دارای اهمیت است و احتمال می‌دادم که رتبه بیاورم، اما اینکه رتبه اول را بدست آوردم لطف خدا بوده است که فکر نمی‌کردم در شرایط آنجا به فردی غیر عرب، رتبه اول بدهند و فکر می‌کردم حتی اگر حقم هم باشد این اتفاق نیفتد.
سنت حسنه‌ای که بانوی ایرانی در مسابقات اردن بنا نهاد
وی با اشاره به همراهی مادرش در این سفر، تصریح کرد: در اختتامیه هم معمول به این است که رتبه اول مسابقات به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پردازد، اما نمی‌دانم به چه دلیلی نگذاشتن من در روز اختتامیه به اجرای برنامه بپردازم و به تأیید هیئت داوران قاری از کشور اندونزی به تلاوت در مراسم اختتامیه پرداخت که تلاوت خوبی را هم ارائه کرد.
بابایی بیان کرد: البته فکر می‌کنم شاید به دلیل اینکه احتمال می‌دادند نمی‌خواهم مقابل آقایان به تلاوت بپردازم این اتفاق افتاد و من هم اعتراضی نکردم چون برای مصاحبه تلویزیونی یکی از شبکه‌هایشان که خواستند آیاتی از قرآن را بخوانم، تأکید داشتند که با ترتیل بخوانم اما من پس از مصاحبه به صورت ساده چند آیه از سوره مبارکه هل اتی را قرائت کردم.
وی با اشاره به اینکه سفیر ایران در اردن به همراه رایزن فرهنگی در مراسم افتتاحیه حضور داشتند، عنوان کرد: در اختتامیه هم همسر سفیر ایران و با چند نفر از همسران کارکنان از سفارت آمده بودند و پس از مراسم اختتامیه به سفارت ایران در اردن دعوت شدیم که طی آن مراسمی به عنوان تجلیل از من به همراه اعطای لوح تقدیر و جایزه نقدی انجام گرفت.
معطلی استقبال‌کنندگان
بابایی با بیان اینکه پروازمان به ایران از اردن به قطر و از قطر به ایران بود، اظهار کرد: متأسفانه پرواز اول با تأخیر انجام شد که بخاطر همین از پرواز دوم جا ماندیم. به گونه‌ای که حدود ساعت 1 نیمه شب جمعه، 27 فروردین‌ماه به قطر رسیدیم در حالی که پروازمان به ایران از قطر، 12:50 دقیقه حرکت کرد و گیت بسته شده بود و پرواز بعدی نیز هشت صبح به ایران بود که تا آن ساعت در فرودگاه بودیم و افرادی که برای استقبال به فرودگاه آمده بودند، معطل شده بودند با وجود اینکه ما به محض اطلاع از این جریان، خبر دادیم اما متأسفانه آنها در فرودگاه ساعت‌ها منتظر شده بودند و بعضاً رفته بودند.
سنت حسنه‌ای که بانوی ایرانی در مسابقات اردن بنا نهاد
این حافظ روشندل بیان کرد: هشت صبح جمعه، 27 فروردین‌ماه از قطر به ایران پرواز کردیم که حدود ساعت 12 وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شدیم که حامده نکوفال، کارشناس مسابقات قرآن بانوان و سیدعلی حمیدی، کارشناس امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه برای استقبال آمده بودند که مدت زمان زیادی را در فرودگاه منتظر ورودمان بودند.
وی ادامه داد: از سوی شورای عالی قرآن نیز برای استقبال از ما آمده‌ بودند که به دلیل اینکه اطلاعی از جاماندنمان از پرواز نداشتند، ساعتی معطل شدند و رفته بودند.
بابایی اظهار کرد: مسابقات به آن شکل جو مسابقات در کشورمان، جو رسمی و سنگینی نداشت و داوران خیلی دوستانه و راحت با متسابقان برخورد می‌کردند و این امر موجب کاهش استرس و اضطراب شرکت‌کنندگان شده بود. به‌گونه‌ای که پس از تلاوت و اجرای هر شرکت‌کننده اگر تلاوت ضعیفی داشت داوران سعی بر دلداری دادن آن فرد با جملاتی زیبا داشتند.
سنت حسنه‌ای که بانوی ایرانی در مسابقات اردن بنا نهاد
تحسین هیئت داوران
وی ادامه داد: پس از اجرا، مورد تحسین هیئت داوران در خصوص تجوید قرار گرفتم و بهم گفتند با وجود اینکه غیر عرب هستم و زبان عربی، زبان مادریم نیست، اما تجوید را به خوبی رعایت کردم.
بابایی بیان کرد: خیلی راحت داوران با شرکت‌کنندگان عکس یادگاری گرفتند بدون اینکه بحث درخصوص امتیاز و نمره میان شرکت‌کنندگان و داوران باشد. روزی هم که برای بازدید رفته بودیم یکی از داوران که از کشور لبنان بود، تقاط قوت و ضعف را به مانند استاد راهنمای مسابقات خودمان به شرکت‌کنندگان می‌گفت.
حائز رتبه نخست یازدهمین دوره مسابقات قرآن اردن با اشاره به برنامه‌های آینده‌اش، اظهار کرد: مسابقات، پایان کار نیست و سعی می‌کنم، سطح کیفی کارم را در نحوه اجرا و حفظم بالا ببرم و آمادگی حفظم را داشته باشم و بتوانم تجربیاتم را در اختیار دیگر دوستان بگذارم.
این حافظ روشندل عنوان کرد: گزارشی از چیزهایی که در این دوره از مسابقات شاهد بودم تهیه خواهم کرد تا در اختیار شرکت‌کنندگان دوره‌ بعدی قرار بگیرد.
بابایی عنوان کرد: همچنین رتبه دوم این مسابقات نیز حافظ روشندلی از کشور بحرین بود که شیعه و ایرانی‌الاصل بود که ان‌شاءالله موقعیتی پیش بیاید تا این حافظ قرآن بتواند در مسابقات ایران نیز حضور داشته باشد، چون اجرای خوبی داشت.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۱۱:۲۹
0
0
بهم گفتند؟؟! (پاراگراف مربوط به تحسین داوران)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۱۲:۵۳
0
0
بهم گفتند؟؟! (پاراگراف مربوط به تحسین داوران)
captcha