27 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3473127
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
به مناسبت دهه فجر؛

27 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح 27 کانون فرهنگی ـ هنری در ایام دهه فجر در خراسان جنوبی گفت: در این برنامه در هریک از شهرستان‌های استان به نمایندگی یک کانون افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: یکی از برنامه‌های امسال دبیرخانه کانون‌های مساجد برگزاری جشنواره، مسجد پایگاه انقلاب اسلامی در قالب خاطره‌نویسی است.

وی با اشاره به نقش مساجد در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج ارزش‌ها در سال‌های بعد از انقلاب، اظهار کرد: جشنواره، مسجد پایگاه انقلاب اسلامی در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در روز 20 بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم تکریم و نکوداشت بزرگان و عالمان برجسته فعال انقلابی را در شهرستان خوسف خواهیم داشت و این برنامه در سایر شهرستان‌ها نیز در مساجد برگزار می‌شود.

زاهدی با اشاره به افتتاح 27 کانون فرهنگی ـ هنری در ایام الله دهه فجر در خراسان جنوبی ادامه داد:در این برنامه در هریک از شهرستان‌های استان به نمایندگی یک کانون توسط همکاران، دبیرخانه و رؤسای ارشاد شهرستان‌ها افتتاح می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده شده که در دهه فجر اجرا می‌شود مسابقه وصیت‌نامه سیاسی امام(ره) است که در این مسابقه تعداد سوال از کتاب وصیت‌نامه سیاسی امام راحل تهیه چاپ و تکثیر شده و در اختیار اعضای کانون‌های مساجد مرکز استان و شهرهای نزدیک قرار گرفته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری کرسی آزاد اندیشی در کانون‌های دانشگاهی با موضوع انقلاب اسلامی و اقتدار نظام نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای کانون‌های دانشگاهی خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

زاهدی بیان کرد: برای اجرای این برنامه به 5 کانون دانشگاهی استان طی نامه‌ای از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد ابلاغ شد تا برنامه‌ریزی لازم برای برپایی کرسی‌های ازاد اندیشی در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

وی یادآور شد: مسابقه مقاله‌نویسی دهه فجر، برگزاری مسابقات ورزشی پینگ‌پنگ، برگزاری جشنواره غذاها و بازی‌های بومی و محلی شهرستان سربیشه و مسابقه کتابخوانی زن و بازیابی هویت حقیقی از دیگر برنامه‌های دهه فجر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی است.

captcha