جامعه اسلامی حق‌محور، منطبق بر دین و عدالت است
کد خبر: 3473042
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴

جامعه اسلامی حق‌محور، منطبق بر دین و عدالت است

گروه سیاسی: امام‌جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی حق محور، منطبق بر دین و عدالت است، گفت: هدف جامعه اسلامی محو ناهنجاری‌های اجتماعی است، چنین جامعه‌ای، جامعه شعاری نیست بلکه نهادی سرزنده و شاداب و از نظر اقتصادی نیز به تولید اهمیت می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند روز گذشته، 16 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند گفت: جامعه اسلامی حق محور، منطبق بر دین، حق و عدالت است.

وی با بیان اینکه جامعه اصلاح نمی‌شود، مگر حاکمان آن اصلاح شوند، افزود: والیان و حاکمان زمانی اصلاح می‌شوند که مردم در صحنه حضور داشته باشند و از حق و حقوق خود دفاع کنند، در چنین جامعه‌ای وقتی مردم بی‌عدالتی، دروغ و ظلم را می‌بینند، باید در برابر آن ایستادگی و مقاومت کنند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: هدف جامعه اسلامی محو ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق، زندانی، بی‌عدالتی است، چنین جامعه‌ای، جامعه شعاری نیست بلکه نهادی سرزنده و شاداب و از نظر اقتصادی نیز به تولید اهمیت می‌دهد و قادر به تأمین اغلب نیازهای خود است.

رضایی با اشاره به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: دهه فجر فرصتی است که نگاهی به اهداف عالیه انقلاب اسلامی داشته باشیم، اهداف دشمنان نظام را خوب بشناسیم، رسالتی که در مقابل امام(ره) مقام معظم رهبری و خون شهدا داریم، از آن آگاه باشیم.

وی تأکید کرد: هفتم اسفند 94 روز وحدت، همدلی است نباید آب به آسیاب دشمن ریخت بلکه همه به وظیفه دینی خود عمل کنند و افراد صالح را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند.

امام‌جمعه بیرجند از وقوع تصادف متعدد در محور بیرجند ـ قائن انتقاد کرد و از دست اندرکاران امر خواست نسبت به کاهش تصادف در این محور 100 کیلومتر در اسرع وقت اقدام کنند.

captcha