نظارت بر تالیف دو اثر با محتوای قرآنی
کد خبر: 3471903
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
حجت‌الاسلام مصطفی‌پور به ایکنا خبر داد:

نظارت بر تالیف دو اثر با محتوای قرآنی

گروه اندیشه: حجت‌الاسلام مصطفی‌پور هم‌ اکنون بر تالیف کتاب‌های «فطرت از منظر آیت‌الله جوادی آملی» و «معاد» نظارت می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصطفی‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، گفت: هم‌اکنون بر تالیف کتاب‌های «فطرت از منظر آیت‌الله جوادی آملی» و «معاد» نظارت می‌کنم.
وی در ادامه گفت: بنا بر این است که این دو اثر از سوی انتشارات سمت منتشر شود. به همین منظور، جلسه مشترکی با حجت‌الاسلام «احمد احمدی» داشتیم و در خصوص اشکالات کار سخن گفتیم و امیدوار هستیم با برطرف کردن این اشکالات این دو اثر را تا آخر امسال منتشر کنیم.
مصطفی‌پور با اشاره به جایگاه فطرت در قرآن گفت: فطرت، یکی موضوعات اصلی قرآن است «شهید مطهری» از فطرت به عنوان «ام المسائل معارف اسلامی» یاد می‌کند یعنی فطرت را اساس و پایه همه معارف می‌دانند. «علامه طباطبایی» نیز ذیل تفسیر آیه 30 «سوره روم» فطرت را پایه و اساس دین و اعتقادات دینی معرفی می‌کند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی افزود:  آیت‌الله جوادی آملی معتقد است که اولین بار قرآن، بحث فطرت را مطرح می‌کند و قبل از قرآن کسی مفهوم فطرت را به کار نبرده است.
مصطفی‌پور در خصوص محتوای کتاب گفت: فطرتی که در قرآن به عنوان ویژگی خاص انسان مطرح می‌شود از نوع بینش و گرایش است.
وی در آخر گفت: در کتاب معاد، آقای شاکری نویسنده کتاب، مباحثی چون چیستی معاد، آثار باور به معاد در زندگی و دلایل اثبات و امکان معاد را بررسی می‌کند.
captcha