اعزام بیش از ۱۲ هزار دانشجو در قالب کاروان‌ها و اعزام‌های فردی به مراسم اربعین حسینی
کد خبر: 3453654
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
جواد تاجیک اعلام کرد:

اعزام بیش از ۱۲ هزار دانشجو در قالب کاروان‌ها و اعزام‌های فردی به مراسم اربعین حسینی

گروه دانشگاه: تاجیک، دبیر ستاد دانشجویی اربعین کشوری از اعزام بیش از ۱۲ هزار دانشجو در قالب کاروان‌های دانشجویی و اعزام‌های انفرادی به مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جواد تاجیک، دبیر ستاد دانشجویی اربعین کشوری در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه که در سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد، گفت: مراسم اربعین حسینی از آنجا که ما را در مسیر تمدنی خودمان می‌دهد و فضای مناسبی برای برقراری ارتباط سازنده با سایر امت‌های مسلمان به وجود می‌آورد، حائز اهمیت است.
وی با اشاره به همکاری نهاد‌های مختلف برای اعزام دانشجویان به مراسم اربعین افزود: نهاد‌های مختلف دانشجویی در بدنه ستاد دانشجویی اربعین حضور دارند و همه در تلاش‌اند تا اعزام دانشجویان به نحو احسن برگزار گردد.

وی گفت: شعار امسال ستاد «هیهات من الذله» انتخاب شده است و اعضای ستاد با سر لوحه قرار دادن این شعار و توجه به منویات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان سعی در ارائه خدمات مناسب به دانشجویان و زوار کشورمان و سایر کشورهای حاضر در مراسم خواهند داشت.
تاجیک اظهار کرد: در سالیان گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی برای اعزام دانشجویان به مراسم اربعین شکل گرفته که با تشکیل ستاد دانشجویی اربعین این فعالیت‌های شکل منسجم‌تری به خود گرفته است. امسال بیش از ۷ هزار دانشجو در قالب کاروان‌هایی از ۲۹ استان کشور به اربعین حسینی در کربلا اعزام می‌شوند که بیشترین استقبال از سوی استان‌های فارس، اصفهان و تهران صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ۵ هزار و پانصد دانشجو نیز به شکل انفرادی برای حضور در مراسم اربعین در کربلا به شکل انفرادی نام‌نویسی و اقدام کرده‌اند، افزود: هزار و صد دانشجو در قالب گروه‌های خدمتگذار و سفیران اربعین کار خدمات رسانی به زوار را بر عهده خواهند داشت که تعدادی از این افراد در ۹ موکب مربوط به ستاد دانشجویی اربعین در مسیرهای پیاده روی ارائه خدمت می‌کنند.
دبیر ستاد دانشجویی اربعین کشوری گفت: بیشتر کاروان‌های دانشجویی از مرز «چزابه» به کشور عراق تردد خواهند کرد که این امر به دلیل خلوتی مسیر و نیز استقرار امکانات مناسب دانشجویی در چزابه صورت می‌گیرد. ۹ موکب ستاد نیز در مرزهای: چزابه، مهران و شلمچه و نیز مسیرهای پیاده روی نجف به کربلا استقرار خواهند یافت که موکب ۷۵۷ با نام موکب «شباب الرضوی» ویژه‌ترین این موکب هاست. موکب‌های ستاد در مسیرهای پیاده روی سعی در پوشش خلا‌هایی را خواهند داشت که به هر دلیلی از سوی دیگر نهاد‌ها در نظر گرفته نشده باشد. این موکب‌ها چند منظوره‌اند و برای مثال در موکب ۷۵۷ که موکبی چند ملیتی است، خدمات فرهنگی، هنری، پزشکی و راهنمایی و پذیرایی زوار ارائه می‌گردد. موکب ۷۵۷ در اوج پیاده روی زوار کشورمان که روزهای ۴ تا ۷ آذرماه است، برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی‌های مذهبی با حضور وعاظ و مداحین بنام کشور برپا خواهد کرد. همچنین در نظر داریم با حضور در کربلا برنامه ویژه‌ای برای شهدای مدافع حرم کشورمان که در قبرستان وادی السلام به خاک سپرده شده‌اند برگزار نماییم.
وی گفت: ۶۰ کاروان دانشجویی عازم کربلا هستند و ستاد دانشجویی اربعین با همکاری ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور بسته فرهنگی ویژه اربعین را تهیه کرده است که در اختیار این کاروان‌ها قرار می‌گیرد.

طه حکیمی مسئول سفیران و مبلغین ستاد دانشجویی اربعین نیز در خصوص نحوه کار سفیران و مبلغین اعزامی ستاد گفت: قرار است این سفیران با جوان‌های امت اسلامی از هر ملیتی ارتباط حداقلی بگیرند و در این فرصت ۵، ۶ روزه که شیعیان همه دنیا کنار همه جمع می‌شوند برای بیشتر شدن انسجام و اتحاد میان مسلمانان تلاش کنند.

وی از تشکیل گردانی در قالب ۵۰ هسته فکری تبلیغی ۵ تا ۱۰ نفره خبر داد و افزود: این ۵۰ هسته متشکل از افرادی هستند که مسلط به زبان عربی و انگلیسی شدند و قرار است برای مراسم پیاده روی اربعین اعزام شوند تا هر کدامشان با ۵ تا ۱۰ نفر ارتباط بگیرند و تا بعد از اربعین نیز این ارتباط را حفظ کنند.

مسئول سفیران و مبلغین اربعین با اشاره به اینکه ارتباط چهره به چهره می‌تواند تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارد خاطر نشان کرد: طرح سفیران و مبلغین اربعین باید برای سایر محیط‌ها نیز تبدیل به یک الگو شود چرا که اربعین بهترین فرصت تاریخی برای ایجاد هم بستگی میان مسلمانان است. این سفیران دوره‌های مختلف آموزشی را گذراندند که از جمله آن‌ها آموزش مکالمه عربی، وضع‌شناسی سیاسی و مردم‌شناسی عراق، وضع‌شناسی اوضاع حکومتی آن و هم چنین آشنایی با ابعاد مختلف انقلاب اسلامی بوده است.

captcha