بررسی میراث فکری امام سجاد(ع) در نشست پژوهشی جشنواره «تراتیل سجادیه»
کد خبر: 3446153
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

بررسی میراث فکری امام سجاد(ع) در نشست پژوهشی جشنواره «تراتیل سجادیه»

گروه بین‌الملل: نشست پژوهشی، دومین دوره جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» که دیروز، ۱۷آبان‌ماه، در کربلا برگزار شد، میراث فکری امام سجاد(ع)را مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس حسینی»، این نشست پژوهشی در چارچوپ برنامه‌های دومین جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» در سالن «خاتم الانبیاء» حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.
در این نشسست پژوهشی، جمعی از علمای دینی، اندیشمندان، نویسندگان و پژوهشگران از کشورهای مختلف حضور داشتند.
پژوهش‌هایی که در این نشست ارائه شد، بر تبیین و بررسی میراث فکری امام سجاد(ع) به‌ویژه در دو کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه و رساله حقوق ایشان تمرکز داشت.
پژوهش نخست با عنوان «کیف نقرأ رسالة الحقوق للامام السجاد(ع)»(چگونه رساله حقوق امام سجاد(ع) را بخوانیم) بود که توسط «علامه حسین کورانی»، پژوهشگر دینی لبنان ارائه شد.
سید جمال شهرستانی، ناظر دومین دوره جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» بیان کرد: این نشست پژوهشی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و پژوهش‌های ارائه‌شده در این نشست در پایان در قالب یک کتاب منتشر می‌شود و در میان میهمانان جشنواره توزیع خواهد شد.
وی افزود: پژوهش‌های متنوع توسط پژوهشگران آکادمیک و علمای دینی و نیز فعالان در زمینه فکری و حقوقی از تمامی مذاهب اسلامی از جمله مالکی، زیدی، حنفی و جعفری در این نشست ارائه شد که بر بعد فکری امام سجاد(ع) تمرکز داشتند.
شهرستانی در پایان عنوان کرد: در این دوره از جشنواره سه پژوهش به زبان غیرعربی مشارکت داشت که دو پژوهش به زبان انگلیسی و یک پژوهش به زبان فرانسه بود.

captcha