صحیفه سجادیه افتخار اسلام است
کد خبر: 3444790
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
اصفهانی:

صحیفه سجادیه افتخار اسلام است

گروه اجتماعی: رئیس مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی(عج) صحیفه سجادیه را افتخار شیعه بلکه جهان اسلام دانست و تأکید کرد: این کتاب در تامین بهداشت روانی بی‌نظیر و یا کم‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، در حاشیه جلسه پاسخگویی به شبهات جدید قرآنی که دیشب 16 آبان برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: صحیفه سجادیه افتخار جهان تشیع و بلکه اسلام است.

وی افزود: ما هر وقت با برادران اهل سنت ارتباط و مجالستی داریم این کتاب را به ایشان هدیه می دهیم و آنها هم استقبال بسیار خوبی نشان می دهند و با لفظ «جید» از این هدیه تقدیر می‌کنند.

رضایی اصفهانی بیان کرد: متاسفانه بر روی این کتاب بی‌نظیر کار چندانی صورت نگرفته است، هر چند شروح خوبی هم بر آن نوشته شده است اما جای کار فراوانی دارد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: بحث ارتباط قرآن و صحیفه سجادیه بسیار مهم است که می‌طلبد کار جدی در این زمینه نیز صورت بگیرد و مبانی قرآنی صحیفه سجادیه بررسی شود.

وی بیان کرد: اشارات قرآنی امام سجاد در سخنان و دعاهایشان، مبانی قرآنی صحیفه و ارتباط میان این دو کتاب می تواند موضوع چندین پایان نامه قرار بگیرد.

ارتباط قرآن و صحیفه

رضایی اصفهانی یکی دیگر از وجوه بی نظیر صحیفه سجادیه را مطالب این کتاب درباره بهداشت روانی برشمرد و تصریح کرد: راه‌کارهای امام در تامین بهداشت روانی که از مباحث مهم امروز دنیاست کم نظیر و بلکه بی نظیر است و احتیاط من در تعبیر «بی نظیر» به علت وجود قرآن کریم است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) اظهار کرد: برخی از محققان در این باره کارهایی کرده‌اند و حتی برخی نتیجه تحقیقات خود را به صورت کاربردی بر روی بیماران انجام داده و از نتایج آن نیز ابراز رضایت کرده‌اند.

captcha