اجرای 546 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در کردستان
کد خبر: 3340048
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

اجرای 546 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در کردستان

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: 546 پروژه عمرانی در طول دو سال گذشته از محل جمع‌آوری زکات در استان اجرا شده است.

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: شورای زکات کردستان طبق اعلام شورای مرکز، از فعال‌ترین شوراها در سطح کشور است.
وی با بیان اینکه کردستان در زمینه ترویج و پرداخت زکات نیز از استان‌های برتر کشور است، افزود: این مهم نشان از دیانت مردم و تلاش و همراهی روحانیون به عنوان راهنمایان فکری جامعه است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به تصویب هزینه‌کرد 50 درصد از زکات جمع‌آوری شده در زمینه کمک به نیازمندان، اعلام کرد: هدف‌گذاری امسال شورای زکات استان براساس سیاست‌های اعلام شده از سوی شورای مرکزی، 60 درصد زکات جمع‌آوری شده در زمینه رفع مشکلات نیازمندان هزینه می‌شود.
وی به ارائه گزارشی در زمینه نحوه هزینه‌کرد زکات در سطح استان طی 2 سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیش از 485 کمک هزینه جهیزیه، 242 مورد کمک هزینه خرید و احداث خانه، 462 مورد کمک هزینه درمانی به بیماران صعب‌العلاج، کمک هزینه تحصیلی به یک هزار و 120 دانش‌آموز و دانشجو در سال 92 و93 از محل جمع‌آوری زکات پرداخت شده است.
به گفته موسی‌نژاد ، 4 هزار کمک موردی، آزادسازی 5 زندانی غیرعمد و اجرای 546 طرح عمرانی از دیگر حوزه‌های هزینه‌کرد زکات طی 2 سال گذشته در استان بوده است.
وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار در زمینه ترویج و نهادینه کردن زکات در استان، گفت: به دستور استاندار وظایفی در راستای احیا و ترویج هرچه بیشتر جمع‌آوری زکات به شوراهای شهرستانی داده شده است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به جمع‌آوری بیش از 16 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در استان تصریح کرد: امسال در زمینه جمع‌آوری زکات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 900 میلیون تومان در استان روبه رو بودیم.
وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان زکات فطریه و رشد قابل توجه آن نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: زکات جمع آوری شده با احتساب زکات فطریه در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در استان رشد داشته است.
موسی‌نژاد ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته در حوزه معادل‌سازی زکات افزود: 5 میلیارد تومان معادل سازی زکات از طریق شورای مرکزی طی 2 سال گذشته برای استان جذب شده است.
به گفته وی، از محل معادل‌سازی پروژه‌های زکات از طریق استان نیز 3 میلیارد تومان جذب شده که امیدواریم مابقی تعهدات نیز به زودی عملیاتی شود.
مدیرکل کمیته امداد کردستان حرکت بر اساس چارچوب سیاست‌های شورای مرکزی زکات را اولویت استان دانست و تصریح کرد: در نظارت‌های به عمل آمده و براساس اعلام مرکز هیچ انحرافی در نحوه عملکرد و هزینه کرد زکات نداشتیم.

captcha