دومین همایش «چشم و چراغ امت» در بابلسر برگزار می‌شود
کد خبر: 3339638
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
رئیس هیئت امنای امام‌زاده ابراهیم(ع):

دومین همایش «چشم و چراغ امت» در بابلسر برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: محمدرضا مسلمی از برگزاری دومین همایش پدران و مادران شهدا با عنوان «چشم و چراغ امت» در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در شبستان امامزاده ابراهیم(ع) در شهرستان بابلسر خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، محمدرضا مسلمی، رئیس هیئت امنای امامزاده ابراهیم شهرستان بابلسر ضمن تبریک فرار رسیدن 16 مردادماه، سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار گفت: با تبریک این روز به خبرنگاران پرتلاش و سخت کوش باید بگویم که  خبرنگاران به عنوان چشم بیدار مردم در جامعه هستند  که می‌توانند با کار خبری خود انتظارات مردم را به گوش دولتمردان برساند.

وی در ادامه افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) دومین همایش پدران و مادران شهدا را با عنوان «چشم و چراغ امت» در پیش داریم که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثار گران و جانبازان شهرستان و امت شهیدپرور این شهرستان 22 مردادماه برگزار می‌شود، این همایش برای اولین بار در کشور سال گذشته در این شهرستان برگزار شد و امسال نیز شاهد دومین برگزاری آن خواهیم بود.

مسلمی ادامه داد: در این مراسم حجت‌الاسلام حسینی اراکی به سخنرانی می‌پردازد و مداح اهل‌بیت(ع) سیدسجاد مشهدسری نیز مداحی خواهد کرد.

رئیس هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان بابلسر به فعالیت‌های هیئت امنای آستانه مقدس امام‌زاده ابراهیم اشاره و عنوان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که امام‌زاده گان باید مرکز فعالیت‌های فرهنگی باشند از سوی هیئت امنا طرح جامع آستان مقدس مطرح شد که این طرح پیشنهادی جهت بررسی به اداره‌کل اوقاف مازندران ارایه شد تا پس از موافقت جهت تصویب به اداره‌کل اوقاف کشور ارسال شود.

وی افزود: در این طرح ایجاد مجموعه‌ای از مؤسسه فرهنگی، دانشکده قرآنی، مدرسه قرآنی، گسترش شبستان شمالی و جنوبی آستان امام‌زاده، ایجاد درمانگاه، آبنما، سنگفرش محوطه آستان مقدس، ایجاد سالن کتابخانه، موزه، مهمانسرا و گسترش پارکینگ مطرح شده است.

مسلمی با ارائه این مطلب که دو گروه فرهنگی و عمرانی به طور مجزا در آستان مقدس مشغول به فعالیت هستند اذعان کرد: در طی نشست‌هایی که با هیئت امنای آستان مقدس داشتیم تصمیم بر این گرفته شد که هیئت امنا در دو گروه تخصصی در حیطه فرهنگی و حیطه عمرانی کار خود را ادامه دهند تا اینکه فعالیت‌ها در سطح آستان مقدس از پیشرفت  خوبی برخوردار باشد.

وی به برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در طول سال برنامه‌های ویژه فرهنگی ایام فاطمیه(س) با عنوان یاس نبوی، ایام محرم و در روز عاشور با عنوان بصیرت عاشورایی، شهادت ائمه، روز عرفه برگزار می‌کنیم.

مسلمی به دیگر طرح‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در ایام عید و تابستان طرح ویژه طرح اقات فراغت و در ایام ماه مبارک رمضان ضیافت معنوی و نشاط را به اجرا در می‌آوریم و در طول سال نیز مشاوره مذهبی  را نیز در دستور کار داریم.

رئیس هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان بابلسر عنوان کرد: در طی تصمیم‌گیری در هیئت امنا قرار بر این شد که در ایام محرم، دهه صفر و مناسبت‌های خاص از نمایش تعزیه در سطح امام‌زاده بهره‌مند شویم که در طول سال گذشته دو تعزیه در ماه محرم و صفر از سوی گروه تعزیه امام حسین(ع) هادی شهر شهرستان بابلسر به سرپرستی آقای باقری به اجرا در آمد و با استقبال خوب مردم روبرو شد، که قرار است با ایجاد فضایی مختص به همین کار در تداوم این کار کوشا باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه فضایی در قسمت کتابخانه نیز برای تمرین نمایش‌های مذهبی نیز آماده خواهد شد، افزود: برای ایام دهه محرم نیز پیرو برنامه‌ریزی‌های انجام شده حجت‌الاسلام والسلیمین انگیسه به عنوان سخنران و محمود بذری به عنوان مداح برنامه خواهند داشت.

حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

captcha