فراخوان اولین نشست «کتاب‌خوان» در همدان اعلام شد
کد خبر: 3337830
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

فراخوان اولین نشست «کتاب‌خوان» در همدان اعلام شد

گروه اندیشه: «کتاب‌خوان» عنوان نشست‌هایی است که به‌منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یکشنبه، 18 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با روز «همدان، روز پزشک، بزرگداشت بوعلی‌سینا و آغاز دهه کرامت» یعنی شنبه، 31 مردادماه اولین نشست استانی «کتاب‌خوان» در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه «کتاب‌خوان» عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود، ادامه داد: کتابداران، فرهیختگان، نویسندگان، فعالین رسانه حوزه کتاب، اعضای کتابخانه‌های عمومی و تمامی علاقمندان و افرادی که تمایل به معرفی کتاب دارند از شرکت کنندگان در نشست‌های کتابخوان هستند.

زارعی اضافه کرد: سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد؛ افق نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد ‌یافته و رشد ‌دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است.

وی ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را از اهداف طرح ملی کتابخوان برشمرد.

یاری گرفتن از آحاد مردم؛ راه‌ ترویج فرهنگ کتابخوانی

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم یاری گرفتن از آحاد جامعه است، بیان کرد: نحوه برگزاری جلسات به این صورت است که 12نفر از گروه‌های مرجع مانند کتابداران یا نویسندگان با ثبت نام در این نشست و در حضور عموم به مدت حداکثر ۷ دقیقه به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداخته و بدینوسیله در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مشارکت نمایند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس www.hamadanpl.ir و در سربرگ مربوطه «نشست کتاب‌خوان» با انتخاب گزینه ثبت‌نام که در این صفحه جانمایی گردیده است.

زارعی در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند تا 20 مردادماه در این نشست ثبت‌نام نمایند و یا به دبیرخانه طرح نشست کتاب‌خوان در واحد امور فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان مراجعه و یا با شماره تماس 32672012 واقع در بلوار چیت‌سازیان، بلوار قلم، کتابخانه مرکزی- اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تماس حاصل کنند.

captcha