آغاز سومین همایش بین‌المللی «مطالعات قرآنی و تدبر در قرآن» در انگلیس
کد خبر: 3337284
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

آغاز سومین همایش بین‌المللی «مطالعات قرآنی و تدبر در قرآن» در انگلیس

گروه بین‌الملل: فعالیت‌های سومین همایش بین‌المللی «مطالعات قرآنی و تدبر در قرآن» دیروز، ۹ مردادماه، در شهر «منچستر»، انگلیس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «التفسیر»، این همایش با عنوان «مطالعات قرآنی و مسلمانان در غرب» و به‌همت آکادمی مطالعات قرآنی اروپا و با همکاری دانشگاه «سالفورد» انگلیس و نیز انجمن علمی قرآن و علوم قرآنی عربستان «تبیان» درحال برگزاری است.
سومین همایش بین‌المللی «مطالعات قرآنی و تدبر در قرآن» انگلیس، به مدت سه‌روز در مرکز میراث اسلامی شهر منچستر این کشور برگزار می‌شود.
این همایش در امتداد سلسله همایش‌های قرآنی آکادمی مطالعات قرآنی اروپا و با هدف معرفی قرآن و تدبر در این کتاب الهی و خدمت به تحقیقات و پژوهش‌های قرآنی در غرب برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این همایش، «تمرکز بر مطالعات قرآنی و بیان جنبه‌های آن»، «بررسی میزان همسویی مطالعات قرآنی با علوم معاصر» و «بهره‌گیری از مطالعات قرآنی به‌عنوان وسیله‌ای برای تربیت مسلمانان درغرب» است.
همچنین، «معرفی روش‌های پژوهش علمی در زمینه مطالعات قرآنی»، «ایجاد تعاملی مثبت و سازنده میان اقلیت‌ مسلمان و غیرمسلمان در غرب و علمای متخصص در زمینه مطالعات قرآنی» و «ایجاد ارتباطی محکم میان پژوهشگران در این زمینه» از دیگر اهداف این همایش است.
سومین همایش بین‌المللی «مطالعات قرآنی و تدبر در قرآن» در چهار محور، «اهداف و مقاصد قرآن کریم»، «تزکیه در قرآن، روش‌ها و برنامه‌های آن»، «مطالعات قرآنی و نقش آن در نشر هدایت‌های قرآنی» و «فن‌آوری و نقش آن در خدمت به قرآن کریم» در حال برگزاری است.

captcha