ابلاغ دستورالعمل ایجاد وقف‌های جدید به استان‌ها‌
کد خبر: 3328623
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
شرفخانی خبرداد‌:

ابلاغ دستورالعمل ایجاد وقف‌های جدید به استان‌ها‌

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از ابلاغ دستورالعمل ایجاد وقف‌های جدید به ادارات کل اوقاف استان‌ها خبرداد‌و گفت : هدف اصلی ابلاغ این دستورالعمل نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: دست‌های بخشنده و نگاه‌های مهربانی که از اقشار محروم جامعه دستگیری می‌کنند و با وقف بخشی از دسترنج خود‌، گره‌های بسیاری را از مشکلات زندگی نیازمندان می‌گشاید‌، حقیقتا خود را تجلی گاه اوصاف بخشندگی و رحمانیت پروردگار قرار داده‌اند و بر این توفیق بی‌نظیر شاکر هستند‌.

وی با اشاره به اینکه خداوند بزرگ که خود منبع همه خیرها و خوبی هاست‌، کسانی را که واجد چنین صفاتی باشد، گرامی داشته و در قرآن مجید با عبارت «والله یحب المحسنین» ستوده است‌، افزود‌: در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف‌، دستورالعمل ایجاد وقف‌های جدید را به ادارات کل استانی ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام شرفخانی اضافه کرد‌: نهادینه‌سازی فرهنگ وقف جدید در جامعه و تشویق عموم مردم برای ایجاد وقف جدید براساس نیازهای روزجامعه از جمله اهداف ابلاغ این دستورالعمل است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ارتقای شناخت مردم نسبت به وقف و آثار و برکات آن، اعتماد‌سازی در جامعه نسبت به نهاد وقف و سازمان اوقاف و تسریع و تسهیل فرایند تنظیم وقف‌نامه و ثبت وقف‌های جدید در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه از دیگر اهداف ابلاغ این دستورالعمل است.

captcha