تجلیل از برترین‌های مسابقات سراسری قرآن انگلیس در لندن + عکس
کد خبر: 3327922
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

تجلیل از برترین‌های مسابقات سراسری قرآن انگلیس در لندن + عکس

شعب خارجی: مراسم تجلیل از برترین‌های هفدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم انگلیس، در لندن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، مراسم اهدای جوایز برترین‌های هفدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم در انگلیس که با همکاری کالج اسلامی لندن و گروه Love Quran (قرآن را دوست داریم) وابسته به مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی سیزدهم و چهاردهم تیر در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شده بود، روز یکشنبه،21 تیر، در این مرکز برگزار شد.

در این مراسم ابتدا گزارشی از نحوه برگزاری این دوره از مسابقات در انگلیس ارائه شد و سپس حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی شمالی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس، طی سخنانی اهمیت قرآن و تلاوت آن را بر اساس احادیث و روایات گوشزد کرد.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) گفت: از دید آن حضرت قرآن یک نور آشکار است.


وی توضیح داد: نور هدایت یا نور ایمان، از انواری هستند که ممکن است از دید برخی مخفی باشند و در برخی موارد حتی ممکن است نور آن‌ها فقط در روز قیامت و جهان آخرت درک شود؛ اما نور قرآن نوری است که در همین دنیا واضح و آشکار است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی ادامه داد: جز این هم نمی‌تواند باشد؛ چرا که قرآن برای هدایت انسان‌ها نازل شده و باید آشکار و مبین باشد.


رئیس مرکز اسلامی انگلیس گفت: برای همین است که قرآن حتی غیرمسلمانان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و چه بسیار دیده شده است که یک فرد غیرمسلمان فقط با مواجهه‌ای تصادفی و خواندن آیاتی از قرآن به آن سخت علاقه‌مند شده و حتی دچار تحول معنوی شده است. 
رئیس مرکز اسلامی انگلیس در ادامه با توضیح فرازهایی از حدیث نبوی متذکر شد که هرکس امور خود را به قرآن گره بزند، قرآن او را حفظ خواهد کرد و کسی که به آن تمسک جوید، خدا او را نجات خواهد داد. همچنین هر کس از قرآن شفا جوید، خدا به او شفا خواهد بخشید.


وی سپس با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: مسلمانان باید خانه‌های خود را با خواندن قرآن نورانی کنند؛ چرا که بر اساس این حدیث خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شده و خدا در آن یاد شود، برکت آن خانه زیاد خواهد شد و ملائکه در آن وارد شده و شیاطین از آن فرار خواهند کرد.
وی توضیح داد که برعکس، در خانه‌ای که قرآن در آن تلاوت نشود برکت آن کم خواهد شد، فرشتگان آن خانه را ترک خواهند گفت و آنجا محل تردد شیاطین خواهد بود.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی اهتمام بیشتر به قرآن و وارد کردن آن به زندگی، برای جوانان و نوجوانان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن دعا کرده و از مسئولین و برگزار‌کنندگان این مسابقات تشکر و قدردانی کرد.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس در آخرین بخش این مراسم به برندگان دختر و پسر رده‌های اول تا سوم رشته‌های مختلف مسابقات، جوایز و لوح‌های تقدیر اهدا کرد.

 
این مسابقات در دو گروه مختلف بانوان و آقایان به طور جداگانه برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن برای تلاوت هرچه زیباتر آیات قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء قرآن، حفظ دو جزء قرآن، حفظ سه جزء قرآن و حفظ پنج جزء قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند.
داوران زن و مرد این مسابقات، 44 تن از قاریان برجسته این مسابقات را به عنوان نفرات برتر رده‌های اول تا سوم گروه‌های مختلف قرائت و حفظ انتخاب و معرفی کردند.


در حاشیه این مراسم به همت گروه Love Quran نمایشگاهی از مجموعه نرم‌افزارها و کتاب‌های علوم قرآنی و برخی نسخه‌های نفیس قرآنی در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.


 

captcha