مبارزه با فرقه‌های انحرافی جزء برنامه‌های شاخص تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 3324102
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

مبارزه با فرقه‌های انحرافی جزء برنامه‌های شاخص تبلیغات اسلامی است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مبارزه با فرقه‌های انحرافی جزء برنامه‌های شاخص امسال سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، در خصوص راه‌های مقابله با فرقه‌های انحرافی در استان اظهار کرد: در سطح سازمان تبلیغات اسلامی مرکزی با عنوان فِرق و مذاهب و نحله‌های انحرافی ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین این مرکز در کشور و استانداری‌های مختلف با همین نام وحضور دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و فرهنگی تشکیل شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه فِرق و مذاهب و نحله‌های انحرافی دارای چندین کمیته است ابراز کرد: کمیته فرهنگی که مسئولیت آن با سازمان تبلیغات است و فعالیت‌هایی برای آموزش معلمان، داشن آمزان، دانشجویان و اساتید دانشگاهها در قالب کارگاه‌هایی در جهت شناسایی این فرقه‌ها و مبانی و اصول آنها، راهکارهای مبارزه با آن برگزار شده است.

وی بیان کرد: در استان قزوین نیز کارهای فرهنگی خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست؛ اما جزء برنامه‌های شاخص امسال سازمان تبلیغات مبارزه با این فرقه‌های انحرافی است.

این کارشناس فرهنگی در خصوص فعالیت این سازمان در راستای مقابله با بدپوششی ابراز کرد: در کشور ستاد صیانت از عفاف و حجاب وجود دارد و ۲۸ دستگاه عضو دارد که برای هر دستگاهی وظایف خاصی تعریف شده است؛ وظیفه سازمان بلتیغات در بخش‌های فرهنگی، آموزشی است و بخش هنری زیر نظر حوزه هنری می‌باشد.

وی اذعان کرد: برنامه‌های فرهنگی سازمان تبلیغات در حوزه‌های گفتمان دینی است که هر ساله بیش از صد گفتمان به بخش حجاب و عفاف اختصاص دارد که در سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و عمومی در مساجد انجام می‌گیرد.

نظری تصریح کرد: در مناسبت‌های دینی و ملی که ۱۸ مورد می‌باشد اعزام مبلغ عمومی و تخصصی داریم که بحث اصلی تربیتی این کارشناسان دینی بحث حجاب و عفاف و بنیان خانواده است، فعالیت بعدی در قالب کارگاه‌های آموزش تخصصی ویژه اقشار مثل معلمان، مسئولین هیئات مذهبی تاثیرگذار است.

وی گفت: همچنین برنامه‌های دیگر سازمان تولید نرم افزارهای ویژه عفاف و حجاب برای مقطع دانش آموزی که در سطح مدارس توزیع شده است، برگزاری مسابقات فرهنگی مثل مسابقات کتابخوانی که در ایام عید با توزیع ۲ هزار جلد کتاب به مسافرانی که وارد استان می‌شدند اهدا شد و از ۴۰ نفر هم تقدیر شد.

captcha