مرمت گنبد آستانه خواجه اباصلت(ره) در حال اجرا است
کد خبر: 3322201
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲

مرمت گنبد آستانه خواجه اباصلت(ره) در حال اجرا است

گروه اجتماعی: مدیر اجرایی آستانه مقدسه خواجه اباصلت(ره) گفت: مرمت و شوره‌زدایی گنبد آستانه مقدسه خواجه اباصلت(ره) در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، غلامرضا گلزار، مدیر اجرایی آستانه مقدسه خواجه اباصلت(ره) گفت: مرمت و شوره‌زدایی آجرهای گنبد آستانه خواجه اباصلت(ره) از دو ماه قبل آغاز شده است و پیمان کار تا آخر تیرماه به کار خود پایان می‌دهد.

گلزار در خصوص دیگر عملیات عمرانی این آستانه ابراز کرد: بیشتر تمرکز کار بر روی فضاسازی داخل بقعه است و معماری سقف، دیوارها و آینه کاری‌ها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه معماری داخلی بسیار باشکوه طراحی شده و در بقاع متبرکه استان بی‌نظیر است، عنوان کرد: معماری داخلی از سه سال قبل شروع شده و در صورت تأمین بودجه کار به زودی پایان می‌یابد.

مدیر اجرایی آستانه مقدسه خواجه اباصلت(ره) اظهار کرد: هم اکنون هنرمندان طراحی رنگ و خطاطی، نمای داخل را انجام می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه کار به پایان رسد.

وی با بیان اینکه آستانه مقدسه خواجه اباصلت(ره) در کیلومتر 12 جاده فریمان واقع شده است، بیان کرد: طرح جامع توسعه آستانه مقدسه توسط هیئت امنا در دست طراحی است.
 

captcha