هم‌دردی با نیازمندان و بستن چشم و زبان از زشتی‌ها؛ اصلی‌ترین فلسفه ماه رمضان
کد خبر: 3313918
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

هم‌دردی با نیازمندان و بستن چشم و زبان از زشتی‌ها؛ اصلی‌ترین فلسفه ماه رمضان

گروه اجتماعی: امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) شهرستان جاسک در جمع نمازگزاران گفت: اصلی‌ترین فلسفه ماه رمضان، هم‌دردی با نیازمندان و بستن چشم و زبان از زشتی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام موسی شمس‌الدینی، امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) جاسک، دیروز، 23 خرداد‌ماه در جمع مؤمنین نمازگزار، به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان پیرامون فلسفه روزه و فضیلت‌های این ماه مبارک مطالبی بیان کرد و گفت: منظور از فلسفه روزه‌داری فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه اصلی‌ترین فلسفه این ماه هم‌دردی با گرسنگان و نیازمندان و بستن چشم و زبان از زشتی‌هاست و والدین باید فلسفه روزه‌داری را به فرزندان آموزش دهند و کودکانی که ذوق و شوق برای روزه دارند برای تمرین روزه همان رفتار معروف روزه کله گنجشکی را انجام داده تا کم کم برای وظایف دینی آینده آماده شوند.
وی در ادامه افزود: بعضی از افراد فقط در ماه مبارک رمضان نماز می‌خوانند، چه بهتر که رفتارهای درست و ارزش‌مدار را در طول سال نیز انجام دهیم نه آنکه به تلافی یک وعده ناهار نخوردن در سحر و افطار آن‌چنان غذا بخوریم که جبران چند وعده غذایی باشد درحالیکه کاهش یک وعده غذایی باید نصیب فقرا و نیازمندان شود.
شمس‌الدینی با توصیه به بانوان گفت: بانوان محترم که بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند لازم است به احترام فضای معنوی ماه مبارک رمضان آرایش و پوشش خود را در شرایطی تنظیم کنند که باعث تحریک دیگران نشده و اهانت به روزه‌داران نباشد.
وی در پایان بیان کرد: کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در ماه رمضان نشانه معنویت و تقدس آن است و چه بهتر که در طول یازده ماه دیگر نیز آسیب‌های اجتماعی، نابسامانی های رفتاری کاهش یافته و فضای معنوی این ماه در تقدس و روحانیت خود حفظ شده و به ماه‌های دیگر سال نیز منتقل شود.

captcha