رقابت دانش‌آموزان تانزانیا در مسابقات حفظ قرآن
کد خبر: 3307911
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

رقابت دانش‌آموزان تانزانیا در مسابقات حفظ قرآن

شعب خارجی: دانش‌آموزان مدارس شهر «دارالسلام» تانزانیا با شرکت در مسابقه حفظ قرآن در مسجد «الهدی امباگالا» به رقابت با یکدیگر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا و مدرسه قرآنی «الاستقامه»، دوم خرداد مسابقه حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مسجد الهدی امباگالا دارالسلام برگزار شد.
در این مسابقه دانش‌آموزان دختر و پسر سه مدرسه قرآنی «المناهل»، «الاستقامه» و «الرضوان» در بخش حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر پرداختند.
این رقابت قرآنی با شرکت بیش از 100 نفر از دانش‌آموزان، اساتید و مربیان قرآنی منطقه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد.
در مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقه، علی باقری، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا با تبیین فضائل حفظ و قرائت قرآن، به حفظ وحدت اسلامی بر محور قرآن و رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایران اسلامی، اشاره کرد.
وی در ادامه به معرفی قاری و حافظ قرآن تانزانیا برای مسابقات بین‌المللی اوقاف اشاره کرد و گفت: ماه رمضان امسال، مسابقات قرآن را به صورت منطقه‌ای در مناطق مختلف تانزانیا برگزار خواهیم کرد که در نهایت، نفرات برتر به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران معرفی می‌شوند.
بنابر اعلام این خبر، در بخش پایانی این مسابقه قرآنی نفرات برگزیده از سوی رایزنی فرهنگی ایران تجلیل شدند.

captcha