رهبر معظم انقلاب با نگاه انقلابی مانور قدرت آمریکا را درهم شکستند
کد خبر: 3270180
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
منصور حقیقت‌پور:

رهبر معظم انقلاب با نگاه انقلابی مانور قدرت آمریکا را درهم شکستند

گروه سیاسی: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به «شبح تهدید» آمریکا بر سر مذاکرات اظهار کرد: این مسئله از روش‌های معمول دیپلماتیک در راستای مانور قدرت و تلاش برای رسیدن به اهداف است که رهبر معظم انقلاب با نگاه انقلابی خود آن را در هم شکستند.

منصور حقیقت‌پور، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)،‌ با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان مبنی بر نیاز بالای دولت ایالات متحده برای مذاکرات فعلی اظهار کرد: آمریکا با عدم حصول به توافق در مذاکرات، ناکارآمدی سیاسی خود را به نمایش خواهد گذاشت و مردم آمریکا از مسئولان خود در مورد سال ها مذاکره با ایران و نتیجه آن خواهند پرسید.
وی خاطرنشان کرد: امروز بنگاه های اقتصادی آمریکا آماده ورود به صحنه اقتصاد ایران هستند در حالی که با دست خودشان، خودشان را تحریم کرده اند.
حقیقت پور با اشاره به فشارهای داخلی و انتقادات احزاب و جریان های رقیب گفت: در حالی که حزب دموکرات آمریکا می خواهد پایان دادن به مناقشه با ایران را در کارنامه خود ثبت کند، جمهوری خواهان کارشکنی می کنند تا پرونده هسته ای ایران در این دوره تمام نشود و در آینده جمهوری خواهان بتواند این مسئله را به سرانجام برسانند.
وی با اشاره به «شبح تهدید» آمریکا بر سر مذاکرات اظهار کرد: این مسئله از روش های معمول دیپلماتیک در راستای مانور قدرت و تلاش برای رسیدن به اهداف است که رهبر معظم انقلاب با نگاه انقلابی خود آن را در هم شکستند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آنها بارها مطرح کرده اند که «می زنیم» و «خواهیم زد»، در حالی که اگر می توانستند بزنند تا به حال زده بودند و اگر می توانستند تا به حال براندازی کرده بودند و اگر می توانستند تغییری در رفتار سیاسی جمهوری اسلامی بدهند، تا به حال این کار را کرده بودند.
وی با اشاره به اراده جدی جمهوری اسلامی در مذاکرات گفت: جمهوری اسلامی در حالی با اراده جدی در مذاکرات حاضر می شود که رقابت دو حزب سیاسی ایالات متحده و همچنین لابی صهیونیستی و جریان ارتجاع عواملی هستند که می توانند در برابر آمریکا مانع ایجاد کنند.
حقیقت پور گفت: در این صورت ایران ضرر نخواهد کرد همانطور که اوباما نیز اقرار کرده و گفته است ملت ایران هشت سال جنگیده و ایستادگی کرده است؛ این در حالی است که آمریکایی ها طاقت جنگ را ندارند.

captcha