قدرت معنوی، عامل نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است
کد خبر: 2894867
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
دریادار سیاری:

قدرت معنوی، عامل نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی دریایی ارتش قدرت معنوی امروز کشور را عامل نفوذ ما در منطقه ذکر کرد و یادآور شد: اگر از افتخار، بالندگی، استقلال، آزادی و امنیت برخوردار هستیم به برکت خون شهد و ایثارگری‌های آنهاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر روز گذشته، 5 اسفند در یادواره سرداران، فرماندهان و 500 شهید صومعه‌سرا که در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به فرمایشات امام راحل، اظهار کردت: شهادت هنر مردان بزرگ است.

وی با استناد به گفته مقام معظم رهبری، افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نخواهد بود.

دریادار سیاری به جایگاه هر کشور در نظام بین‌الملل اشاره کرد و گفت: به هر میزان که کشوری دارای قدرت بالا باشد جایگاهش در نظام بین‌الملل از باقی کشورها فراتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان جایگاه کشور ما را پیش از انقلاب، پس از انقلاب و امروز در نظام بین‌الملل مقایسه کرد که مشخص می‌شود، هر آنچه که داریم به برکت خون شهدا بوده و است.

دریادار سیاری با بیان اینکه قدرت از دو قسمت معنوی و مادی تشکیل شده است، تصریح کرد: پیش از انقلاب ما فاقد قدرت معنوی بوده‌ایم، چراکه ما نفوذی در دیگر کشورها نداشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی عوامل افزایش‌دهنده قدرت معنوی را اسلام، دین و انقلاب دانست و عنوان کرد: قدرت مادی از پنج بعد قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده که سازنده قدرت یک کشور است.

وی با تشریح جایگاه کشور ایران در بعد سیاسی، گفت: پیش از انقلاب در داخل کشور ایران، بیش از 300 هزار مستشار از کشورهای غربی و استکباری وجود داشت که در تمام ارگان های تصمیم‌گیر کشور مانند مجلس، دولت، نهادها و وزارتخانه‌ها و نیروی نظامی و انسانی حضور داشتند و تصمیم‌گیری می‌کردند.

سیاری ادامه داد: یکی از راه های استعمار و استثمار هر کشوری وجود مستشار است که برای اداره کشور، تصمیم‌گیری و در تمام مسائل دخالت می‌کردند و سیاست‌های مختلف مملکت را خارجی‌ها تعیین می‌کردند و برای اداره و هدایت کشور از خود هیچگونه تصمیمی نداشتیم و ارتباطات با دیگر کشورها را آنها مشخص می‌کردند.

وی با بیان اینکه در بعد اقتصادی و تصمیم‌گیری نیز از خود اختیاری نداشتیم، گفت: برای نمونه فاقد قدرت بهره‌بردای از معادن، استخراج نفت، میزان فروش و... بودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور ما اشاره کرد و افزود: ما در آن زمان به دنبال غربی شدن بودیم و فرهنگ اصیل ما فراموش شده بود.

وی برگزاری جشن‌های 2500 ساله را یکی از اقدامات فرهنگی کشورهای بیگانه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه این جشن گویای سوابق تاریخی کشور ما بود اما هدف آنها حاکم کردن فرهنگ منحط غربی بوده است.

سیاری با بیان ایکه در وضعیت اجتماعی آمریکایی‌ها، مبلغی را به عنوان حق توحش دریافت می‌کردند، متذکر شد: امام راحل در برابر امتیاز کاپیتولاسیون ایستادگی و مقاومت کرد، چراکه این امتیاز به معنای عدم محاکمه آمریکایی‌ها در برابر عمل خلاف بود و در اداره اجتماع، فهم و ارتقای سهم اجتاع هیچگونه تصمیمی وجود نداشت.

وی در بعد نظامی به پرورش نیروی انسانی مورد نیاز در نیروی دریایی اشاره کرد و ادامه داد: ما در تربیت نیروها به تخصص خارجی‌ها نیاز داشتیم تا بتوانیم نیروی دریایی را به درستی هدایت کنیم. حتی فکر و خلاقیت تاکتیک های مورد نیاز به هنگام دفاع به دیگران تعلق داشت و صاحب فکر نبودیم.

سیاری با بیان اینکه مسیر حرکت ناوشکن‌های ما در محدوده کوچک خلیج فارس و دریای عمان بود، گفت: ما به عنوان حلقه زنجیری در ناتو بودیم که به معنای دیوار دفاعی در مقابل کمونیست شوروی بود تا منافع غربی‌ها در جنوب از بین نبرند.

وی ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با گذشت 36سال از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم ایجاد اختلافات مذهبی، دینی، ترورها، جنگ‌ها، تحریم‌ها و... شاهد موفقیت‌های فراوانی و دارای قدرت هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش متذکر شد: امروز تمام تصمیمات مربوط به اداره کشور، بعد سیاسی، اقتصادی و... در داخل کشور توسط دولتمردانی که با رای مردم انتخاب می‌شود، صورت می‌گیرد و همواره در قانون اساسی به عدم حضور افراد خارجی به عنوان مستشار تاکید شده است.

وی با بیان اینکه کشور ما در بعد سیاسی سرلوحه همه اخبار جهان است، گفت: این نشان از تاثیرگذاری کشور در منطقه است و از کشور ما به عنوان کشور انقلابی، دینی و دارای ارزش یاد می‌کنند.

دریادار سیاری در بعد انقلابی به آموزش‌های نیرو دریایی پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز تمامی آموزش‌ها و تخصص‌های مورد نیاز با در نظر گرفتن شاخص‌های مذهبی، ارزشی و انقلابی و ولایت‌مدار بودن، انجام می‌شود. در واقع آموزش‌های ما بالاتر از استانداردهای جهانی قرار دارد و شاهد هدایت ناوهای جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد توسط نیروهای آموزش دیده هستیم.

وی تمام موفقیت‌ها در بحث تعمیر و تجهیزات مورد نیاز را مبنی بر فرمایش امام راحل دانست و گفت: ایشان همواره بر اتکا به خود تاکید داشتند، چراکه اگر در زمینه‌های مذکور دست نیاز به سمت هر کشوری دراز می‌شد، خالی بر می گشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به موفقیت در بحث تاکتیک‌ها در کشور، اضافه کرد: تمام تاکتیک‌های اجرا شده در رزمایشی که اخیرا در مساحت دو میلیون و 200 هزار متر مکعبی انجام شده است زاییده فکر و ذهن خلاق جوانان این مرز و بوم است.

وی علت اصلی ساخت ناو موشک‌انداز پیکان را در سال 82 تاثیرگذاری جمله فرمانده کل قوا دانست و گفت: ایشان فرمودند هدف از کشور دعوت کننده در رزمایش پیش‌بینی شده در خزر تحقیر کشور ایران بود و این ناوشکن با همت، غیرت جوانان ساخته شد و حاوی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها است.

سیاری به الحاق ناوشکن جماران در بندر عباس بدست مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: ناوهای ما در دریاهای آزاد دریای سرخ، چین، مدیترانه، اقیانوس آرام و... دریانوردی می‌کنند و این در حالیست که امروز نیز ناورو جمهوری اسلامی ایران در جنوب جزایر اندونزی است و تا چند روز آینده در پایتخت اندونزی قرار خواهد گرفت.

وی قدرت معنوی امروز کشور را عامل نفوذ ما در منطقه ذکر کرد و یادآور شد: اگر از افتخار، بالندگی، استقلال، آزادی و امنیت برخوردار هستیم به برکت خون شهد و ایثارگری‌های آنهاست و اگر دشمن نمی‌تواند با جنگ سخت علیه کشور ما وارد شود علت آن است که از مردم ما هراس دارد و هر کدامشان به عنوان یک بمب اتم هستند.

دریادار سیاری جایگاه ایران را دارای جایگاه بالایی دانست و گفت: قدرت و جایگاه امروز ما ناشی از ایثار و به برکت خون شهدا و 500 شهید این شهرستان است.

وی وحدت، هماهنگی، همدلی، پایندی به ارزش‌ها، بصیرت و... را از عوامل بالندگی، اقتدار و در صدر بودن برشمرد و خاطرنشان کرد: این عوامل سبب می‌شود روز به روز شاهد پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف و بقای کشور باشیم و تا زمانی که مردم در صحنه حاضر و به دنبال شهادت‌طلبی و بالندگی باشند، همواره شاهد پیروزی‌های بعدی خواهیم بود.

captcha