آغاز طرح عمرانی امامزاده قیاس یاسوج بعد از 5 سال تعطیلی
کد خبر: 2878012
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

آغاز طرح عمرانی امامزاده قیاس یاسوج بعد از 5 سال تعطیلی

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف بویراحمد از آغاز طرح عمرانی امامزاده قیاس(ع) یاسوج بعد از 5 سال تعطیلی خبر داد.

سید عبدالهادی حسن‌پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح عمرانی امامزاده قیاس(ع) یاسوج بعد از 5 سال تعطیلی خبر داد.
وی از اجرای طرح آرامش بهاری به صورت خیمه‌ای در دو بقعه امامزاده مختار(ع) و امامزاده عبدالله یاسوج خبر داد و افزود: این طرح به صورت سنتی در 9 بقعه متبرکه بویراحمد برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویراحمد برپایی طرح خیمه‌های معرفت، غرفه کودکان و نوجوانان، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی غرفه حجاب و عفاف با همکاری حوزه علمیه در بقعه امامزاده مختار و برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در بقاع شاخص بویراحمد را از برنامه‌های اجرایی این طرح عنوان کرد.
حسن‌پوراجرای طرح«حرم تا حرم» را از برنامه اجرایی یاس نبوی همزمان با شهادت فاطمه زهرا(س) برشمرد و بیان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی ـ اجتماعی به این مناسبت برگزار می‌شود.
وی شروع و احداث خانه خادم امامزاده عبدالله چیتاب، ادامه طرح تکمیل سرویس بهداشتی و همچنین خدمات رفاهی حرم، ادامه رسمی بندی گنبد بقعه امامزاده قاسم(ع)، ادامه رسمی بندی گنبد و سنگ کاری کف و بدنه امامزاده عبدالله یاسوج را از برنامه‌های اجرایی عمرانی در این شهرستان اعلام کرد.
همچنین، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می‌شود که شما با برگزاری کنگره بین‌المللی بی بی حکیمه(س) موافق نیستید، چقدر صحت دارد؟، گفت: این شایعه کذب است و من معتقدم باید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این کنگره آماده شود، چراکه ما در این بین میهمانان خارجی خواهیم داشت و بنابراین نمی‌شود بدون برنامه وارد عمل شویم.
وی در ادامه افزود: ما باید کنگره ملی این امامزاده که آبان سال جاری برگزار شده را آسیب شناسی کنیم و با همکاری مسئولان بسترهای لازم ایجاد بشود و در واقع بتوانیم با معرفی این امامزاده به جهانیان، توانمندی خویش را نشان دهیم.

captcha