تعدد کاندیداها در انتخابات افغانستان سبب تشتت‌ آراء می‌شود
کد خبر: 2590470
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

تعدد کاندیداها در انتخابات افغانستان سبب تشتت‌ آراء می‌شود

شعب خارجی: وحيدالله سباوون، مشاور رياست جمهوری و رئيس حزب اسلامی متحد افغانستان، در نشست خبری امروز، دوشنبه، 25 شهریورماه، گفت: تمام شخصيت‌ها و احزاب ملی، اسلامی كه نفوذ مردمی و قوت معنوی دارند بايد متحد شده و تيم واحدی بسازند تا بر يك كانديداي مشترك توافق صورت بگيرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه غرب آسیا، وحيدالله سباوون، امنيت در انتخابات را از مهمترين مسائل عنوان كرده و افزود، نخست باید امنيت تمام كشور خصوصاً مناطق پشتون‌نشين تأمين شود همچنین مراكز كافی انتخاباتی ايجاد شده و از حفاظت صندوق‌های رأی‌گیری اطمينان حاصل شود و بعد از آن انتخابات سراسری و عادلانه انجام شود.
وی در ادامه افزود، تفكر اسلامی، حاكميت ملی، تماميت ارضی، منافع ملی و ثبات افغانستان، وحدت ملی و رفاه افغان‌ها بايد ديدگاه اصلی نظام آينده كشور باشد و پست‌های كليدی بايد به طور عادلانه و بر اساس شایستگی تقسيم شود.
وحيدالله سباوون، ايجاد ائتلاف انتخاباتی را يك كار نيكو خوانده و گفت: اين ائتلاف را رد نمی‌كنيم و اگر احزاب ديگر با اصول اساسنامه ما هم‌صدا باشند ما با آن‌ها متحد می‌شويم.
وی در پايان خاطرنشان کرد: حزب اسلامی متحد افغانستان هنوز كانديدايی خاص را مدنظر ندارد و بر اين عقيده است كه همه احزاب و گروه‌های سياسی بايد متحد شوند و يك يا دو نامزد را معرفی کنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.
توجه ويژه به مردم مناطق آسيب‌پذير، اصلاحات اداری سالم، مبارزه جدی بر ضد توليد و قاچاق مواد مخدر از جمله كلياتی است كه در طرح پيشنهادی حزب اسلامی متحد افغانستان برای انتخابات مطرح شده‌ است.
یادآوری می‌شود، حزب متحد اسلامی افغانستان توسط وحيدالله سباوون، تأسيس و ثبت شده و شاخه انشعابی از حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدين حكمت‌يار به شمار می‌رود.
captcha