نمایشگاه قرآن مشهد حال و هوای کربلایی دارد/ حضور بین‌الحرمین در سالن فردوسی نمایشگاه
کد خبر: 1430955
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱

نمایشگاه قرآن مشهد حال و هوای کربلایی دارد/ حضور بین‌الحرمین در سالن فردوسی نمایشگاه

گروه اجتماعی: در سالن فردوسی نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گام برمی‌داری، بخشی زیبا که تداعی‌کننده بین‌الحرمین آقا امام حسین(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع) است، تو را به خود جذب می‌کند، اینجا بین‌الحرمین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از درب اصلی نمایشگاه قرآن مشهد که داخل می‌شوم، بعد از طی مسیری کوتاه و گذشتن از کنار چندین غرفه که کتب ادعیه و قرآن کریم را به مخاطبان عرضه می‌کند، به جلوی درب ورودی سالن فردوسی نمایشگاه می‌رسم. وارد که می‌شوم در برابر دیدگانم جمله «السلام علیک یا اباعبدلله(ع)» خودنمایی کرده و نظرم را جلب می‌کند. بی‌اختیار و با یک حس آشنا به سویش می‌روم. با کمی دقت متوجه ماکت و نمایی از بین‌الحرمین کربلای معلی می‌شوم که با رنگ سبز چشم‌نواز لحظاتی حس آرامش را برایم به ارمغان می‌آورد.

با صلوات و آرام از این سردرب داخل شده و خود را در بین‌الحرمین می‌بینم. بعد از طی مسافتی که دور تا دورش با درختان نخل و چراغانی تزئین شده و منظره‌ای زیبا و به یاد ماندنی را برایم رقم می‌زند به انتهای مسیری می‌رسم که بر بالای سردرب آن جمله زیبای «السلام علیک یاابوالفضل العباس(ع)» به چشم می‌خورد، اینجا عطر حرم یار می‌دهد، بوی سیب به مشام می‌رسد. اینجا قطعی از بهشت عتبات، بین‌الحرمین است.

این قسمت از نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی برپا شده است تا لحظاتی حال و هوای دلدادگان اهل بیت(ع) را کربلایی کند، با تمام وجود خدا را شکر می‌کنم که به همت این ستاد لحظاتی خود را در حرم ارباب یافتم و وجودم با ذکر و نام او گره خورد.

همچنین تعدادی عکس از حرمین امامین عسگرین در سامرا و همچنین ائمه(ع) مدفون در کاظمین در این غرفه به نمایش گذاشته شده است که بخشی از آن مربوط به انفجارهای این حرم‌های شریف است که اوج حماقت گروه‌های تکفیری را در تخریب مکان‌های مقدس شیعیان به تصویر می‌کشد و بخشی از آن هم روند بازسازی این اماکن زیارتی را توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات نشان می‌دهد.

تعدادی از این تابلو عکس‌ها، مراحل و میزان پیشرفت ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف را نشان می‌دهد که به گفته مسئول اجرایی ستاد، دومین صحن بزرگ بعد از مسجد النبی(ص) و نخستین مکانی است که در حرم اهل بیت(ع) به نام حضرت زهرا(س) نام‌گذاری شده است.

مهدی خوشبخت، معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ابراز کرد: این ستاد با 12 غرفه و اختصاص 600 مترمربع به فضای تعبیه‌شده برای بین‌الحرمین در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد حضور یافته است.

به گفته وی 80 درصد کار درب‌های حرم مطهر کاظمین و صندوقچه‌های داخل ضریح که ساخت آن توسط  کارگاه آفرینش هنری این ستاد در خراسان رضوی حدود سه سال پیش آغاز شده است، انجام شده و در چند روز آینده برپایی نمایشگاه، برای زیارت و تبرک گرفتن عاشقان علوی به محل نمایشگاه و غرفه ستاد عتبات عالیات منتقل می‌شود، پس ما نیز منتظریم و لحظه‌شماری می‌کنیم.

خوشبخت اضافه کرد: جنس این درب‌ها از چوب ساج و هنر خاتم‌کاری است که تا پایان شهریور سال جاری کار ساخت آن پایان یافته و از حرم امام رضا(ع) با حضور مردم مؤمن مشهد به‌صورت زمینی به عتبات منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مردم خراسان رضوی بیش از سه میلیارد و 300 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند، افزود: ستاد عتبات در نمایشگاه قرآن مشهد حدود 70 تابلوی عکس را در اندازه 90 در 70 که مراحل ساخت پروژه های عمرانی در عتبات است را به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در محل نمایشگاه نیز صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود دارد، اظهار کرد: آن دسته از دوستداران اهل بیت(ع) که می‌خواهند در بازسازی عتبات عالیات سهیم شوند، می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب 0120200000000 ، بانک ملی ایران واریز کنند.

captcha