رفع اتهام از موضوعات مطرح شده علیه شیعیان از رسالت‌های ایکنا است
کد خبر: 1429910
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
عضو شورای شهر اهواز:

رفع اتهام از موضوعات مطرح شده علیه شیعیان از رسالت‌های ایکنا است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رضوی با بیان اینکه یکی از شبهاتی که برخی افراد به تشیع وارد می‌کنند این است که شیعیان به قرآن اهتمام کمتری می‌ورزند، گفت: برطرف کردن اتهام از موضوعاتی که دشمنان علیه شیعیان اعلام می‌دارند از رسالت‌های مهم ایکنا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سیدمحمدجواد رضوی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز، در بازدید از دفتر تحریریه خبرگزاری ایکنای خوزستان که عصر 22 تیر صورت گفت، با تقدیر و تشکر از فعالیت ایکنای این استان و تبریک سالگرد راه‌اندازی این شعبه گفت: فعالیت‌های قرآنی باید از طریق ایکنای خوزستان منتقل شود.

وی با بیان اینکه یکی از شبهاتی که برخی افراد به تشیع وارد می‌کنند این است که شیعیان به قرآن اهتمام کمتری می‌ورزند، افزود: بسیار شده است که وهابیون و برخی مسلمانان افراطی با این عنوان که قرآن شما (شیعیان) قرآنی دیگر است به این مذهب ناروا می‌بندند که یکی از رسالت‌های این خبرگزاری برطرف کردن اتهام از موضوعاتی است که دشمنان برای شیعیان اعلام می‌دارند، خبرگزاری قرآنی نیز در این میان رسالت مهمی را ایفا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جهان هم دوستان و هم دشمنانی دارد، گفت: با سفر به قسمت‌های جنوبی لبنان و کشور سوریه این احساس به ما دست می‌دهد که گویی در یکی از استان‌های ایران هستیم؛ این امر نیز نشئت گرفته از قرابت فرهنگی ایران اسلامی با برخی کشورها است.

فضای قرآنی ایران اسلامی در همه جا ترویج شود

رضوی با بیان اینکه فضای قرآنی ایران اسلامی باید به همگان صادر شود و دشمنان خلع سلاح شوند، گفت: بر این اساس و با توجه به این موضوع همیشه قرآن برای همه مسلمانان جهان فصل‌الخطاب بوده و موضوعات قرآنی نیز برای همگان جالب است. قرآن همیشه و در همه حال می‌تواند فریادرس انسان‌ باشد به‌ویژه امروزه و با توجه به حدیث معصوم مبنی بر اینکه «اگر گرفتاری‌ها همانند ابرهای هولناک سیاهی به سمت شما می‌آیند به قرآن تمسک جویید» بسیار برای مسلمانان کارساز خواهد بود.

هم‌پیمانی ملت‌های مختلف برای تخریب دین

وی مشکلات امروزه شیعیان و مسلمانان جهان در سوریه و عراق را نمونه‌ای از این ابرهای هولناک عنوان کرد و گفت: امروزه از ملت‌های مختلفی برای تخریب دین هم‌پیمان شده‌اند. همگان نیز برای رهایی از این فتنه نگاه‌های خود را بیشتر به قرآن معطوف کنند.

عضو شورای اسلامی شهر در ادامه به ضرورت گسترش فعالیت‌های شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: امروزه فعالیت برای گسترش و نشر قرآن کریم از واجبات است و دیگر فعالیت‌های فرهنگی مستحب. پس باید ابتدا واجب را به‌درستی اجرایی کنیم و در نهایت به مستحبات پرداخته شود.

واجب بودن هزینه‌کردن برای فعالیت‌های قرآن

رضوی هزینه‌کردن برای فعالیت‌های قرآنی را از واجبات بیان کرد و افزود: با توجه به حدیث ثقلین از پیامبر اکرم(ص) می‌توان به اهمیت بالای فعالیت‌های قرآنی پی برد اما در این فعالیت نباید از ثقل دیگر که همان اهل بیت(ع) هستند غافل شد.

وی با بیان اینکه خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران و مشهدالشهدای هشت سال دفاع مقدس بوده است، افزود: در استانی که به جرئت می‌توان گفت صد در صد جمعیت ساکن در آن پیروی مذهب حقه اهل‌ بیت(ع) هستند این فعالیت‌ها در شأن و اندازه آن‌ها نبوده است. مردم خوزستان از هر قومیتی که باشند محب و پیرو مذهب اهل‌ بیت(ع) هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز، پیشروی وهابیت در خوزستان را صفر دانست و افزود: حتی دختران و پسرانی که در این استان ظواهر اسلام را به‌درستی رعایت نمی‌کنند از مدافعان سرسخت حریم ولایت هستند و به امید خدا خواهند بود.

رضوی با تأکید بر اینکه در خوزستان علمای گرانقدر فراوانی در سطح جهان هستند، گفت: این علما میراث فرهنگی خوزستان به‌شمار می‌آیند که باید احوال زندگی ایشان جمع‌آوری و به همگان معرفی شوند. یکی از وظایف ما این است که فرهنگ و میراث فرهنگی را انتقال و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه هر حوزه شغلی نیازمند کارشناس خبره خود است، گفت: این اختصاص در خصوص فعالیت‌های قرآنی دوچندان حساس‌تر می‌شود. نباید کار فرهنگی محدود به حضور قاری مصری شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: مشکلات و مسائل مختلف جوانان را باید در قرآن جست‌وجو کرد. زمانی که حلال مغضوب(طلاق) میان دو جوان تازه ازدواج کرده پیش می‌آید باید این موضوع را با قرآن مشکل‌گشایی کرد.

خوزستان؛ محل تولد علما و بزرگان دین

رضوی با بیان اینکه بزرگان دین میراث فرهنگی جهان اسلام هستند، افزود: خوزستان محل تولد و رشد بسیاری از بزرگان جهان اسلام بوده است.

وی ظرفیت قرآنی خوزستان را بالا اعلام کرد و گفت: تشویق و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی لازم است زیرا این موضوع ایجاد روحیه مضاعف در دیگر نوجوانان برای ورود به این وادی مقدس را به همراه دارد.

ضرورت فراگیری همگانی علوم قرآنی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی بر دو بخش آموزش عمومی و تخصصی استوار هستند، گفت: نباید به فرانگرفتن قرآن از سوی جوانان خورده گرفت، زیرا تا زمانی که بزرگان و مسئولان این موضوع را آموزش ندیده‌اند جوانان به‌سوی این موضوع جذب نخواهند شد. تلاش برای قرآن‌آموزی و روخوانی برای همگان واجب است، اما اگر بخواهیم یک کار تخصصی انجام دهیم باید این موضوع به‌صورت ویژه متوجه تعداد افراد اندکی باشد.

وی اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر می‌توانند در هر دو زمینه آموزش تخصصی و عمومی قرآن کمک‌های فراوانی داشته باشند. بهتر است برای عملیاتی کردن این موضوع یکی از نشست‌های کمیسیون‌ فرهنگی شورا به این بحث پرداخته شود و در این کمیسیون در خصوص آسیب‌های قرآنی جامعه و راهکارهای آن بحث شود و موانع حرکت فعالیت‌های قرآنی را از میان برداشت.

captcha