خوشنویسی آیات قرآن توسط هنرمندان مشهدی انجام شد
کد خبر: 1428763
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
در شب میلاد کریم اهل بیت(ع)؛

خوشنویسی آیات قرآن توسط هنرمندان مشهدی انجام شد

گروه هنر: آیات قرآن کریم همزمان با شب نیمه رمضان و میلاد حضرت امام حسن(ع) با حضور ۲۷ هنرمند مشهدی در نگارخانه رضوان مشهد کتابت و خوشنویسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، خوشنویسی آیات قرآن شب نیمه رمضان، همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) از ساعت 21 تا 24 شب گذشته، 21 تیر‌ با حضور 27 هنرمند مشهد در نگارخانه رضوان مشهد انجام شد.

در این برنامه کاغذ مورد نیاز هنرمندان در اختیارشان قرار گرفت و هنرمندان خوشنویس به انتخاب خود آیاتی از کلام الله مجید را جهت خوشنویسی انتخاب کرده و بر اساس مهارتی که در نوع خط‌های تعلیق، نستعلیق، شکسته نستعلیق و ... داشتند، به امر کتابت آیات در سبک‌ ها و اقلام مختلف خوشنویسی اقدام کردند.

بر اساس این گزارش، امسال برای پنجمین سال متوالی کتابت قرآن با حضور استادان و هنرمندان خوشنویسی مشهدی انجام می‌شود که سه سال آن در دارالقران الکریم حرم رضوی انجام شد و دو برنامه کتابت قرآن نیز در نگارخانه رضوان صورت گرفت.

یادآور می‌شود، این برنامه خوشنویسی در شب میلاد کریم اهل بیت(ع)‌، امام حسن مجتبی(ع) از سوی مکتب هنر رضوان مشهد در محل نگارخانه رضوان، واقع در کوهسنگی 17، شماره 16 برگزار شد.

captcha