رشد جامعه قرآنی با حرفه‌ای شدن تأمین می‌شود
کد خبر: 1418512
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
ایازی:

رشد جامعه قرآنی با حرفه‌ای شدن تأمین می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک حافظکل قرآن با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کند، گفت: رشد جامعه قرآنی با حرفه‌ای شدن تأمین می‌شود؛ لذا باید آموزش‌ها، داوری‌ها، شرکت در مسابقات، مراسم و محافل به صورت پیشرفته و حرفه‌ای باشد.

پیمان ایازی، حافظ بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کند، گفت: رشد جامعه قرآنی با حرفه‌ای شدن تأمین می‌شود؛ لذا باید آموزش‌ها، داوری‌ها، شرکت در مسابقات، مراسم و محافل و... به صورت پیشرفته و حرفه‌ای باشد.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه حرفه‌ای شدن چندین مقوله دارد، ادامه داد: داشتن اخلاق قرآنی، اجرای بی نقص و حرفه‌ای تلاوت‌ها و رعایت شئونات اسلامی از مؤلفه‌های حرفه‌ای شدن است.

وی مسابقات استانی و کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه را مسابقات حرفه‌ای دانست و افزود: شرکت متسابقان با آمادگی کامل کیفیت مسابقه و کار قرآنی را بالا می‌برد.

نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس با اشاره به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم براساس منویات رهبری در کشور، اظهار کرد: اغلب دستگاه‌ها برای تحقق این مهم در حقیقت عاجز هستند ولی این واقعیت را علنی اظهار نمی‌کنند.

تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از مسیر آموزش و پرورش میسر است

وی تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را از مسیر آموزش و پرورش میسر دانست و افزود: آموزش و پرورش با خردسالان، نوجوانان و جوانان سروکار دارند که این سنین بهترین دوران برای فراگیری و حفظ قرآن است.

ایازی عنوان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر با چند ذهنیت و سبک، تغییر مقاطع تحصیلی و شکل‌گیری جدید سطوح در آموزش و پرورش مواجهه شدیم که این تحولات در فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش تأثیر مثبتی نداشته است.

استمرار آموزش‌های قرآنی در آموزش و پرورش از مؤلفه‌های حرفه‌ای شدن قرآن‌آموزان است

وی  با اشاره به انکه آموزش و پرورش رسالت حساسی را بر دوش می‌کشد و نیاز است در حوزه قرآن به سمت حرفه‌ای شدن برود، ادامه داد: استمرار آموزش‌های قرآنی در آموزش و پرورش یکی از مؤلفه‌های حرفه‌ای شدن قرآن‌موزان است.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به هدفدار نبودن برخی آموزش‌‌ها در آموزش پرورش، ادامه داد: آیا جای سؤال نیست چرا جوان‌های ما با توجه به قرار دادن درس زبان عربی و انگلیسی از دوران تحصیلی راهنمایی و حتی ابتدایی پس از اخذ دیپلم در قرائت قرآن و خواندن متون انگلیسی دچار اشکالات فراوان هستند در حالی‌که یک دیپلمه باید به راحتی بتواند قرآن را  قرائت کند.

مطالب مرتبط
captcha