ضرورت مقابله با رواج جریان‌های منافی کرامت زن در جامعه
کد خبر: 1396270
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

ضرورت مقابله با رواج جریان‌های منافی کرامت زن در جامعه

گروه اندیشه: مشاور امور بانوان در فرمانداری نورآباد ضمن تأکید بر اهمیت توجه به قشر زنان در جامعه، گفت: لازم است که با جریان‌های انحرافی و آسیب‌هایی که کرامت زن را خدشه‌دار می‌کند مقابله شود.

محمدی، مشاور امور بانوان در فرمانداری شهرستان نورآباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، افزود:  معمولاً در حوزه بانوان  رویکردهای افراطی و تفریطی بسیاری به چشم می‌خورد و به‌جز چند بند که از قرآن استنباط شده و متأسفانه کاملاً اجرا هم نمی‌شوند، مدل، سند و چشم‌اندازی که نظام حاکمیت وجامعه بر اساس آن عمل کنند نداریم که این مشکلاتی را برای زنان در مباحث مربوط به طلاق، ازدواج، مهریه و... ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: همانگونه که ما با جریان‌های کمونیستی نقادانه برخورد می‌کنیم و نسبت به آن‌ها حساسیت به خرج می دهیم باید با جریان‌ها و آسیب‌هایی که کرامت ذاتی زن را مورد تهدید قرار می‌دهند نیز مقابله کرده و از این مهم غافل نشویم.
محمدی خاطرنشان کرد: در برخی از آیات قرآن کریم از زنانی مانند آسیه همسر فرعون و حضرت مریم،  به عنوان اسوه و الگوی بشریت و انسان کامل یاد شده و در بعضی از آیات نیز از شرک و کفر زنانی که از همسران پیامبران بودند یاد شده است و این بیانگر این موضوع است که زن دنباله‌رو و پیرو مرد نیست و نقشی تعیین کننده در سرنوشت خود دارد.
مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان نورآباد در پایان اذعان کرد: زنان به جهت این‌که نقش اساسی در تربیت فرزندان ایفا می‌کنند، اگر دچار انحراف و آسیب‌های اجتماعی شده و یا مورد غفلت واقع شوند، باید منتظر صدمات جبران‌ناپذیری به بنیان خانواده و به تبع جامعه باشیم.

captcha