هزینه‌کرد 31 میلیارد ریالی اوقاف در بقاع امامزادگان خراسان جنوبی
کد خبر: 1395493
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
در سال گذشته صورت گرفت؛

هزینه‌کرد 31 میلیارد ریالی اوقاف در بقاع امامزادگان خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی از هزینه‌کرد 31 میلیارد ریالی در سال 92 در بقاع امامزادگان این استان خبر داد و گفت: طرح جامع امامزادگان از عوامل مهم در خدمات‌دهی مناسب به زائران است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی امروز، 26 فروردین در جمع کارکنان این اداره طرح جامع امامزادگان را یکی از عوامل مهم در خدمات‌دهی مناسب به زائران دانست و گفت: اگر بتوانیم حوزه زائرپذیری را در بحث امامزادگان که مربوط به امور دینی مردم است ترویج دهیم، قطعاً می‌توانیم از اعتبارات به‌درستی استفاده کنیم.



وی ادامه داد: خراسان جنوبی، بقاع متبرکه زیادی دارد که ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور زائران در این مکان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هم‌اکنون نیز اجرای 33 طرح جامع برای امامزادگان استان آغاز شده اما به‌دلیل کمبود اعتبارات هنوز تکمیل نشده است.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکثر امامزادگان استان کم‌درآمد یا فاقد درآمد هستند، بیان کرد: امامزادگان ردیف اعتباری برای دریافت اعتبار دولتی ندارند.



گرایلی از هزینه‌کرد 31 میلیارد و 634 میلیون و 16 هزار ریال  از محل درآمدها و عواید امامزادگان خراسان جنوبی طی سال 92 خبر داد و گفت: این هزینه‌ها در بخش‎های عمرانی و فرهنگی صرف شده است.



وی از تصویب طرح جامع 33  امامزاده استان خبر داد و افزود: طرح جامع شامل، زیارتگاه، سرویس بهداشتی و وضوخانه، ساخت ضریح، صحن و حیاط، رواق، پارکینگ، اتاق خدام و اتاق هیئت امنا، منبع آب، سقاخانه، اتاق نگهبان، دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، مسجد یا شبستان، ایوان و خرید زمین در صورت نیاز برای اجرای طرح است.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی ابراز کرد: هرچه درآمد امامزاده بوده صرف خود آن بقعه شده است که 40 درصد از عواید هر بقعه عمرانی، 30 درصد هزینه‌های جاری، 20 درصد هزینه‌های فرهنگی و 10 درصد حق‌التصدی است.

captcha