مدیریت در هزینه‌کرد زندگی، جهت تحقق اهداف هدفمندی‌ یارانه‌ها ضروری است
کد خبر: 1394271
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
سرپرست فرمانداری نی‌ریز:

مدیریت در هزینه‌کرد زندگی، جهت تحقق اهداف هدفمندی‌ یارانه‌ها ضروری است

گروه اجتماعی: با توجه به کمبود منابع جهت پرداخت یارانه و جهت تحقق اهداف اصلی موضوع هدفمندی باید آن‌ها که وضعیت مالی خوبی دارند از ثبت نام خوداری کرده و افراد دلسوز با مدیریت کردن هزینه‌های زندگی از دریافت یارانه صرف‌نظر کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدرضا امیری، سرپرست فرمانداری نی‌ریز امروز، 23 فروردین در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها در این شهرستان گفت: اگر چه موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها طرحی ضروری و ارزشمند بود اما به دلیل اجرای ناقص در عمل از اهداف اصلی خود دور شد و نه تنها کمکی به بخش تولید نکرد بلکه منابعی از دولت و بخش عمرانی نیز صرف پرداخت یارانه‌ها شد که دولت را برای تأمین آن با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به قانون مصوب و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، مرحله دوم اجرای قانون مذکور با هماهنگی‌های لازم در تمام زمینه‌ها اجرا می‌شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان نی‌ریز خواستار جدیت مسئولان ذیربط شهرستان جهت اجرای این مرحله و رفع مشکلات متقاضیان در ثبت نام شد و گفت: با توجه به کمبود منابع جهت پرداخت یارانه و به جهت تحقق اهداف اصلی موضوع هدفمندی باید تلاش کنیم تا آن‌ها که وضعیت مالی خوبی دارند از ثبت نام خوداری کنند و حتی افراد تقریباً نیازمند که دلسوز کشور هستند با مدیریت کردن هزینه‌های زندگی از دریافت یارانه صرف‌نظر کنند.
امیری افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده، اداره پست در شهرها و پست بانک در روستاها وظیفه ثبت‌نام از متقاضیان را بر عهده دارند و مراکزی از جمله پلیس +10 و دفاتر پیشخوان دولت نیز در این امر یاری‌گر دستگاه‌های اجرایی هستند.
وی عنوان کرد: ستاد مرکزی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در فرمانداری شهرستان نی‌ریز مستقر و در صورت بروز مشکل در هریک از واحدهای ثبت‌نام کننده، آماده رفع این مشکلات است.
امیری بیان کرد: افرادی که نمی‌توانند در منزل نسبت به ثبت‌نام فرم تقاضای دریافت یارانه نقدی اقدام کنند می‌توانند با مراجعه به هر یک از مراکز مجاز نسبت به این امر اقدام کنند و این مراکز برای حق‌الزحمه خود می‌توانند حداکثر مبلغ 35 هزار ریال دریافت کنند.

captcha