فعالیت بیش از 2000 مؤسسه قرآنی در کشور
کد خبر: 1368335
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
قره شیخ‌لو خبر داد:

فعالیت بیش از 2000 مؤسسه قرآنی در کشور

خبرنگاران افتخاری/ محمدرضا فلاح‌نیا: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از فعالیت بیش از 2000 مؤسسه قرآنی در سطح کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در حاشیه نهمین گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به پیشینه طولانی و 32 ساله دارالقرآن اظهار کرد: در دهه 80 قالب تشکیلات متفاوت و تبدیل به سازمان شد و در سه محور آموزش‌های قرآنی، ساماندهی مشارکت‌های مردمی و چاپ و نشر قرآن فعالیت دارد.



رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از 50 عنوان دوره آموزشی در این سازمان خبر داد و افزود: این آموزش از پایه تا دوره‌های تخصصی مفاهیم، تفسیر و تربیت معلم در سطح کشور اجرا می‌شود.



قره‌شیخ‌لو با اعلام اینکه حدود دو هزار مؤسسه فعال در کشور داریم، اضافه کرد: حدود هزار و 500 مؤسسه مجوز رسمی از سازمان دارند و مجوز 400 مؤسسه در دست بررسی و مجوز موقت دارند که باید مراحل اداری را طی کنند.



وی اظهار کرد: حدود دو هزار و 500 خانه روستایی و یک شبکه بزرگ مردمی از مرکز کشور تا دل روستاها با حدود پنج‌هزار تشکل قرآنی داریم و تقویت آن‌ها از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از برنامه‌هاست و باید به آن‌ها  کمک کنیم تا رشد کنند.



قره‌شیخ‌لو چاپ و نشر قرآن در طول 25 سال گذشته را از افتخارات این سازمان اعلام و عنوان کرد: تمام قرآن‌هایی که در کشور چاپ می‌شود پس از بررسی و اطمینان از صحت، مجوز چاپ و انتشار این قرآن را صادر می‌کنیم و در طول این سال‌ها گنجینه‌ای از قرآن‌هایی که  از سازمان مجوز گرفتند را داریم و می‌شود گفت که این گنجینه در تمام جهان اسلام به‌خاطر تنوع چاپ بی‌نظیر است و از لحاظ خط، شکل و کتابت در هیچ کجای دنیا این تنوع وجود ندارد.



رئیس سازمان دارالقرآن کشور برنامه‌های آینده این سازمان را بسیار متنوع اعلام کرد و افزود: در قسمت‌های آموزشی و تبلیغی و ترویجی مثل جشنواره‌ها و اعطای مدرک به حافظان قرآن برنامه داریم.



وی ادامه داد: ما در طول سال حدود 60-50 عنوان برنامه مختلف مثل تکریم چهره‌های قرآنی و مسابقات قرآنی را اجرا می‌کنیم البته ظرفیت ما بیش از این‌هاست و اگر حمایت‌های بودجه‌ای خوبی از ما صورت گیرد، ظرفیت اجرایی و برنامه ما بیش از این می‌شود ولی الآن در حد مقدورات کار می‌کنیم.



قره‌شیخ‌لو با اشاره به تهاجمات گسترده فرهنگی دشمنان اسلام اظهار کرد: هیچ چیز مثل توسعه قرآنی نمی‌تواند با تهاجم فرهنگی مقابله کند و باید تلاش کنیم قرآن را به زندگی روزمره مردم بیاوریم و مردم در زندگی روزانه از مفاهیم قرآن استفاده کنند.

captcha