نخستین همایش بزرگداشت «آخوند کاشی» در کاشان آغاز شد
کد خبر: 1309319
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳

نخستین همایش بزرگداشت «آخوند کاشی» در کاشان آغاز شد

گروه خبرنگاران افتخاری / جواد کریمی: نخستین همایش بزرگداشت «آخوند کاشی» به مناسبت صدمین سالگرد درگذشت این عالم ربانی روز 9 آبان‌ماه در مشهد ‌اردهال کاشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در کاشان، در این همایش کتاب‌های طایر قدسی، شرحی بر احوال علامه آخوند ملامحمد کاشانی و هم‌نوا با قدسیان مجموعه مقالات درباره شخصیت عالم برجسته رونمایی شد.

دبیر نخستین همایش بزرگداشت آخوند کاشی گفت: در این همایش دو روزه، حدود هزار نفر از شخصیت‌های علمی‌، مذهبی، طلاب و روحانیون ابعاد شخصیتی، آثار و زندگی این عالم جلیل‌القدر را بررسی می‌کنند.

عباسعلی فراهتی افزود: از 40 مقاله ارسالی به دبیرخانه نخستین همایش بزرگداشت آخوند کاشی، 6 مقاله با موضوع محتوای شخصیت آخوند کاشی، فلسفه و عرفان پذیرفته شده است و در مدت برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

همچنین، دومین روز از مراسم بزرگداشت ملامحمد آخوند کاشی نیز صبح روز جمعه، 10 آبان‌ماه در محل مصلای بقیة‌الله الاعظم(عج) کاشان برگزار می‌شود.

علامه ملامحمد کاشانی معروف به آخوند کاشی در سال 1249 هجری قمری در روستای جوشقان استرک از توابع کاشان متولد و پس از فراگیری مقدمات علوم اسلامی از محضر علمایی همچون ملامحمد و ملااحمد نراقی، ملاحسین کاشانی و برادر ایشان علامه محمدحسین کاشانی در کاشان، راهی حوزه علمیه اصفهان شد.

آیات عظامی همچون بروجردی، رضوی کاشانی، سیدجمال الدین گلپایگانی و ده‌ها عالم دیگر در محضر آخوند کاشی پرورش یافتند. وی در 20 شعبان سال 1333 وفات یافت و بنا به وصیتش در قبرستان تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

captcha